Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få tag på filer på halvkrashad hårddisk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har nu insett det tråkiga faktum att min WD hårddisk har krashat. Efter att ha kört både Apple Diskverktyg och Diskwarrior så är nu detta ett faktum. Det jag nu måste göra att få tag på filerna på den krashade hårddisken. Jag har stoppat in den i en USB adapter till en annan Mac OS X dator men den dyker inte upp som en extern hårddisk. Däremot så hittar jag den i diskverktyg och i diskwarrior men om jag markerar hårddisken och trycker på "lägg till skrivbordet" så händer inget.

Hur bör jag göra (något mjukvara som kan hjälpa till) för att tömma hårddisken på filer? Den dyker inte upp som en enhet men datorn hittar hårddisken. Diskwarrior kan även läsa den då den visat upp filstrukturen.

Tips någon?

STORT TACK PÅ FÖRHAND! är lite desperat..

Kan DiskWarrior hitta och läsa den så borde du ju kunna skapa en preview disk ifrån DW, eller? Det brukar ju funka om du har kört rebuild på DW, eller vad fungerar i DW?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-14 12:57

Man ska inte köra diskwarrior i det här fallet. Man ska aldrig köra Diskwarrior när man misstänker att det är ett hårdvarufel. Möjligtvis för att konstatera det. När det är konstaterat ska man sluta direkt.
Data Rescue är bättre för att rädda ut filer. Tänk på att disken går sönder mer och mer ju mer du håller på. Om det är viktiga saker så kanske du ska lämna in den till ett proffs.

Se till att se över dina backup-rutiner efter det här! Sök på Time Machine här på 99.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-14 13:15
Ursprungligen av Snabeldrake:

Och dyra, Data Recovery Sweden - rädda data återställer Raid krasch hårddisk recovery har fungerat bra för mig.

1
Bevaka tråden