Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Orolig ang. JB

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-12-14 18:41

Hej!

Jag köpte en iPhone 3GS igår. Tänkte att jag skulle jailbreaka den. Har haft 3G innan och jailbreakat den flera gånger utan problem. Men nu när jag ska jailbreaka 3GS:en så körde jag med blackra1n. Så funkade allt som det skulle. Men sen när jag gick in i cydia och skulle ladda ner backgrounder. Gick det utmärkt förutom att man måste starta om mobilen. Den startades om och då kom det fram att jag var tvungen att återställa den...
Nu är den helt normal inga problem alls, fast den är inte jailbreakad.

Tänkte göra det igen men fick syn på denna tråd i forumet: http://www.99.se/upplasning-jailbreak/266709-varning-foer-att-jb-lasa-3gs-kod-aendras.html

Detta fick mig att bli mycket orolig. Kommer jag kunna uppgradera den sen när det kommer en ny programversion?

Så nu vågar jag inte riktigt jailbreaka min 3GS när jag läste den där tråden. så jag undrar helt enkelt stämmer det vad som står i tråden om IBBS??

Tack på förhand.

• Medlem
  • International user
  • 2009-12-14 19:11

Det har tagits upp förut. Men jag tar det en gång till det är inte möjligt att jailbreaka den nyaste 3GS utan att kicka igång den med en extern källa efter varje nystart det är därför det heter tethered jailbreak. Det kommer att ta tid att knäcka den helt men innan dess får man leva med det eller strunta i att jailbreaka.

//Rob

• Medlem
  • 2009-12-14 21:40

Men hur vet jag om jag kommer kunna uppdatera nu då? Blev inget fel när jag återställde den. Har jag "klarat" mig då?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-12-14 21:41

Och uppgradera den senare kommer du att kunna göra.

1
Bevaka tråden