Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med installation på min iBook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-14 20:06

Hej!

Det gick inte att använda sökverktyget här så jag kunde inte hitta någon tråd där man kanske har likadan problem som jag. Om det finns så skulle jag bli glad om ni gav mig länk dit.

Jag har en gammal iBook G3, och den ska bli en jobb dator dvs. en slav men det går inte att formatera skivan via skivverktyget så jag tänkte starta direkt från installationsskivan och formatera via den vägen, men det går inte heller!? Är då förvirrad.

Testade att starta om + använda olika kommando som Apple+C och andra kombinationer men det fungerar inte.

Tänkte på att jag nu försöker installera S Leopard och det finns redan Tiger i den och det kanske är orsaken men det håller inte för man ska kunna göra det.

Har ni någon tips på hur jag ska fixa det här?

Vänligen,
Lena

Snow Leopard fungerar inte på en iBook. På en iBook G3 får du nog nöja dig med Tiger, Leopard fungerar inte heller, datorn är helt enkelt alldeles för gammal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-14 20:16

På det viset! Då får jag behålla Tiger istället och se om man kan klara sig utan vissa saker som behövs i jobbet.

Tack för svaret!

1
Bevaka tråden