Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GPS i bilen för iPhone OCH iPod Touch

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-14 19:15

Hej!

Jag har en iPhone och den senaste iPod Touchen. Jag vill använda båda som GPS i bilen. Finns det någon lösning för detta? Har förstått att bland annat TomTom har två olika hållare; en för touchen och en för iPhonen. Löjligt, anser jag - jag vill ha något som funkar för båda, och som dessutom ger touchen GPS!

Tips/Idéer?

Ursprungligen av trendol:

Hej!

Jag har en iPhone och den senaste iPod Touchen. Jag vill använda båda som GPS i bilen. Finns det någon lösning för detta? Har förstått att bland annat TomTom har två olika hållare; en för touchen och en för iPhonen. Löjligt, anser jag - jag vill ha något som funkar för båda, och som dessutom ger touchen GPS!

Tips/Idéer?

Vitsen med dom hållarna är ju att dom har GPS- mottagare inbyggd. Du kan använda dom till mobilen och spelaren tillsammans med ett gratisprogram från Tomtom/Applestore. Skillnaden mellan dom är ju att iPhone är en telefon med allt vad det kräver av hållaren, till skillnad mot Touchen. (handsfree mm).

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-15 03:43

Javisst, men som jag sade; TomTom, exempelvis, har två dockor - en för touch och en för iPhone. Jag vill ha en docka som funkar för båda två!

EDIT: för att förtydliga ännu mer. Vad jag förstått så har ju touchen andra proportioner än iPhonen, varav dockornas storlek..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-15 08:28

Eeehr va, som jag förstått det så har TomTom bara en docka som funkar med iPhone och Touch... har jag fel?

Sorry, verkar som jag hade fel enligt Applestore... verkar vara två olika.
Men jag skulle nog kolla upp det lite noggrannare för att vara säker på att en touch inte funkar i iphonehållaren... verkar galet annars.

• Medlem
  • International user
  • 2009-12-15 09:45

iPhone hållaren passar till Touchen också. Men då sitter touchen löst eftersom den är mycket tunnare än en iPhone. Men kontakten passar.

//Rob

1
Bevaka tråden