Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dreamweaver och CSS-länk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får inte Dreamweaver MX att länka min css-fil (alltså min Style Sheet). Jag har kontrollerat att sökvägen är den rätta (arbetsdokumentet och .css-dokumentet ligger i samma mapp) men fönstret för CCS Style envisas med att hävda att jag inte valt något Style Sheet. Kan någon hjälpa mig ur dilemmat? Är det någon inställning jag inte lyckats hitta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-14 00:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Michael Åhman
Jag får inte Dreamweaver MX att länka min css-fil (alltså min Style Sheet). Jag har kontrollerat att sökvägen är den rätta (arbetsdokumentet och .css-dokumentet ligger i samma mapp) men fönstret för CCS Style envisas med att hävda att jag inte valt något Style Sheet. Kan någon hjälpa mig ur dilemmat? Är det någon inställning jag inte lyckats hitta?

Så här ska koden se ut (måste ligga mellan HEAD-taggarna) om din stilmall heter styles.css och ligger i mappen styles:

<LINK href="styles/styles.css" type=text/css rel=stylesheet>

Ett tillägg: Det rör sig alltså om PHP-filer, vilket kanske är en förklaring till att inte ens den kod jag fick av Leijonkungen fungerade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-14 01:27

Okej. Men du måste väl ha HEAD-taggar i alla fall? Om inte är det garanterat förklaringen till varför det inte fungerar.

Nej, jag har faktiskt inte HEAD-taggar... företaget som gjort sidorna använder en massa include-filer och grejer... och inga HEAD-taggar. Jag provade att lägga in sådana där de "borde" vara men då rapporterade Dreamweaver kodfel...

Om det används mycket includefiler kan det ju vara så att head-taggarna gömmer sig i något annat dokument. Brukar själv lägga upp sajter så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-14 01:45

Jag kör också med includes, fast i ASP, och det fixar Dreamweaver perfekt.

1
Bevaka tråden