Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office X 10.1.3 uppgraderingen misslyckas

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör engelsk/amerikansk OS X 10.2.6 och har installerat svensk Office X 10.1.1 och sedan uppdaterat till 10.1.2. Men jag vill gärna uppgradera till 10.1.3 också men det går inte! Felmeddelandet lyder :
"An error prevented the upgrade from completing" och sen en sifferkod som lyder "11002:2-,14".

Det fungerar på frugans iMac men hon kör å andra sidan OS X på svenska.

Nån mer som råkat ut för detta ?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-13 21:48

Det luktar Office språkinkompatibilitet lång väg.

Saxat från macofficewebbens readme:
"Before you install this download:
Make sure that your Mac OS language setting matches the language version of Microsoft Office_v._X that you are using. For information about changing your Mac_OS language setting, see Mac_Help."

Det finns säkert en (om än dunkel) anledning till varför uppdateraren finns i olika språkversioner.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-13 23:16

Jag har haft precis samma problem, såg dock aldrig till infon om att man skulle se till att ha samma språkversioner. Å andra sidan tyckte jag mig inte heller se att det fanns fler att välja på. Däremot är det ju väldigt liten nytta med uppgraderingen om man inte använder de språk den är avsedd för, utan bara har sv el. eng. versioner.

10.1.3-uppgraderingen ger iaf Word en rejäl översyn med bättre stabilitet som resultat, visar mina tester på frugans iMac. Jag får väl leva utan den då. :/

  • Medlem
  • 2003-05-14 07:53

Ändra tillfälligt din språkinställning i X till svenska, då går det att installera. Efter installationen kan du byta tillbaks till engelska i systemet men office är uppdaterat. Så funkade det för mig, men jag hade tvärtom engelskt office och svenskinställt os x

1
Bevaka tråden