Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se SVT Play i iPhone?

Tråden skapades och har fått 105 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vore trevligt on man kunde titta på SVT Play I sängen med sin iPhone men hittar ingen lösning på detta då det kräver Real player eller wmp.

Ingen som har någon lösning på detta?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-15 22:35

Det närmaste man kommer är väl http://www.youtube.com/svt

Maila dem och fråga varför de väljer proprietära programvarors filformat istället för öppna standarder.

Ja jag ska genast skicka ett mail.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 09:05

Har ni tur går dom över till....

hm.... spelar det verkligen nån roll vad dom gör över till när det bara är quicktime som funkar i iphonen?

Bra poäng iofs.

Ursprungligen av bonq:

Har ni tur går dom över till....

hm.... spelar det verkligen nån roll vad dom gör över till när det bara är quicktime som funkar i iphonen?

QuickTime är bara ett containerformat. Dvs om den som gör videon använder en hyfsad ok standard-omkodare/kodek så kommer det att gå att titta på den överallt bara man lägger till den omkodaren/kodeken.

En standard som funkar fint på de flesta moderna spelare och förstås också i iPhone är H.264/MPEG-4.
http://en.wikipedia.org/wiki/H.264
http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-4

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-17 13:42

Visst är quicktime en wrapper för många andra format men quicktime i sig är låst. Jag tycker det är väldigt synd eftersom quicktime skulle kunna vara det perfekta lösningen för alla plattformer men det skulle bara fungera om Quicktime var öppet.

//Rob

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-17 14:40

Vissa sidor vill att jag ska uppdatera flashspelaren för att se filmerna. Går detta att göra i IPhone?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-17 16:14

Som jag har förstått det så finns det inget Flash plugin för iPhonen men enligt Walt Mossberg så jobbar Adobe och Apple på det.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Visst är quicktime en wrapper för många andra format men quicktime i sig är låst. Jag tycker det är väldigt synd eftersom quicktime skulle kunna vara det perfekta lösningen för alla plattformer men det skulle bara fungera om Quicktime var öppet.

Kan du utveckla det resonemanget lite? Pratar du om .Mov-filer?

Att QT är låst är iof tråkigt, men för de som använder QT-player spelar det ju inte någon som helst roll så länge rätt omkodare finns tillgänglig.

Det var minsann mycket tråkigt att det inte ska fungera att streama svt play i iPhonen. Hade som sagt varit guld att kunna kolla massa tv-program lite var som helst (:
Finns ingen möjlighet att lösa så det fungerar eller?

/ Jacob

En liten bump.

Ett litet sätt att kunna streama vissa tv-program från SVT är att streama podcasts. Vet inte hur många program som är upplagda men kollade iaf l på ett helt avsnitt av Debatt igårkväll. Fungerade riktigt bra och i princip ingen laddningstid alls.

Ursprungligen av FillilutteN:

En liten bump.

Ett litet sätt att kunna streama vissa tv-program från SVT är att streama podcasts. Vet inte hur många program som är upplagda men kollade iaf l på ett helt avsnitt av Debatt igårkväll. Fungerade riktigt bra och i princip ingen laddningstid alls.

Funkade bra för mig med!

Enligt
SVT Play - Sveriges Television
kommer svtplay som en iPhone applikation. Den skall vara hos Apple för godkännande just nu.

Ursprungligen av Mats Larsson:

Enligt
SVT Play - Sveriges Television
kommer svtplay som en iPhone applikation. Den skall vara hos Apple för godkännande just nu.

Goda nyheter!

Tänk om det vore så att man kunde få ett offline-läge som i Spotify också. Skulle inte vara så dumt.

Helt underbar nyhet.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2009-12-16 15:32

Hehe, SVT vill att Steve Jobs ska godkänna appen snabbare här:
Dear Steve Jobs

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-16 17:17
Ursprungligen av Ree_Tab:

Hehe, SVT vill att Steve Jobs ska godkänna appen snabbare här:
Dear Steve Jobs

Stor humor må jag säga

Vilken underbart bra kampanjsajt.

/c

Ursprungligen av christian å:

vilken underbart bra kampanjsajt.

/c

+1

Verkar vara klockren app. Kommr att bli enorm succe. Många på bussar och tåg/tunnelbana/pendel kommer att använda den. Hoppas 3G kan leverera utan alltför vidriga avbrott.

Smart kampanj!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-12-17 09:53

Fräckt. Hoppas det skyndar på allt också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-17 10:27

Riktigt nice kampanj. Kul att se att den får uppmärksamhet på Techcrunch mfl också Kommer det nämnas på DF imorgon?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-12-19 11:45

Denna bör ju ändå ligga under "Program och spel för iPhone" så jag flyttade den dit.
/Admin

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2009-12-20 01:43

Såg kampanjsidan först nu! Vad tror ni, finns den i appstore före jul?

Fick tillgång till Betan och kan säga att den fungerar ypperligt!

Det är faktiskt två kompisar till mig som driver kampanjen i San Fransisco
Tjejen med folkdräkten och en av killarna som håller skylt.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-12-23 22:26

Sexuell läggning och om folk är snygga hör inte hemma i en diskussion om en app. (Inte på forumet över huvud taget förutom kanske i loungen.)
Håll er till ämnet.
/Admin

Bevaka tråden