Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 2G som modem?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ingarö
  • 2009-12-17 13:43

Jag undrar om man kan använda 2g iphonen som modem till
en macbook? Har obegränsad surf med telia i telefonen så
det vore ju smutt om man kan använda den som modem.

Om du har en 2G telefon så lär den väl vara jailbreakad för att fungera på Telia, eller?
I så fall finns det ju absolut lösningar för detta.
Dessutom om du uppgraderar den till OS 3 så borde det ju gå.

Dock kan det ju vara värt att tänka på att du inte lär få speciellt höga hastigheter med en 2G telefon.

Ursprungligen av Archangel:

Om du har en 2G telefon så lär den väl vara jailbreakad för att fungera på Telia, eller?
I så fall finns det ju absolut lösningar för detta.
Dessutom om du uppgraderar den till OS 3 så borde det ju gå.

Dock kan det ju vara värt att tänka på att du inte lär få speciellt höga hastigheter med en 2G telefon.

Har du Telia har du EDGE och då är hastigheterna inte ssååååå illa ändå.
Jag surfade tex snabbare på min gamla 2G än vad vissa kompisar gjorde med sina mobila bredband+laptops.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-17 14:16

Combon Tele2 + Iphone 2g kommer göra dig galen om du försöker tetra.

Kolla mailen och im:a går väl, men det kan du lika gärna göra direkt med iphonen.

Dagens webb är inte direkt byggd för grps-hastigheter.

Edit: Såg fel, med Telia kanske det är uthärdligt? Aldrig testat edge.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-12-17 14:31

Jag brukar använda Edge när jag använder min iPhone som modem och tycker det fungerar helt ok.
Inte så att man blir farträdd direkt men det rullar på och det går att surfa utan att slita håret av sig.

Största kruxet med EDGE är ju att när man väl använder det så skickas alla inkommande till ens röstbrevlåda. Så varje gång man surfat får man kolla sin röstlåda....

Det är milsvid skillnad på 3GS och gamla 2G,mitt råd utan att låta dryg är - se om du kan skaffa en ny lur.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-12-17 16:35
Ursprungligen av Goflorp:

Största kruxet med EDGE är ju att när man väl använder det så skickas alla inkommande till ens röstbrevlåda. Så varje gång man surfat får man kolla sin röstlåda....

Det är milsvid skillnad på 3GS och gamla 2G,mitt råd utan att låta dryg är - se om du kan skaffa en ny lur.

Sen finns det 2 typer av Edgelägen, NOM 1 och NOM 2.
Vid NOM 1 ska dataöverföringen avbrytas och samtalet kopplas fram.
Om det har att göra med hårdvara i basstationen eller något annat vet jag just inget om men det finns iaf 2 lägen.

Lite info här: http://blogs.zdnet.com/Apple/?p=740

1
Bevaka tråden