Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vattenskadad Iphone 3g

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har försökt skydda min lilla pärla mot allt, men ändå kunde jag inte hindra den från att hamna i toaletten..

Som tur är så startar den och allt funkar som vanligt, förutom att belysningen på skärmen är helt död. Lyser man med ett starkt ljus så ser man att displayen fortfarande funkar som den ska.

Jag misstänker att displayen måste bytas, men är inte helt säker. känns lite onödigt att köpa en ny display och problemet fortfarande kvarstår.

Tänkte höra om det är någon här i forumet som är kunnig nog att svara på min fråga.

Tack på förhand.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-12-20 12:30
Ursprungligen av felle1337:

Hej!

Jag har försökt skydda min lilla pärla mot allt, men ändå kunde jag inte hindra den från att hamna i toaletten..

Som tur är så startar den och allt funkar som vanligt, förutom att belysningen på skärmen är helt död. Lyser man med ett starkt ljus så ser man att displayen fortfarande funkar som den ska.

Jag misstänker att displayen måste bytas, men är inte helt säker. känns lite onödigt att köpa en ny display och problemet fortfarande kvarstår.

Tänkte höra om det är någon här i forumet som är kunnig nog att svara på min fråga.

Tack på förhand.

Det verkar inte så ovanligt att folk tappar sina mobiler i toan.... undrar hur?
Det är bakgrundsbelysningen av din display som har pajat. Den är ihopbyggd med displayen, så du måste nog byta hela displayen.
Problemet är att det sitter lite styrkretsar för belysningen på moderkortet. Så man vet egentligen inte var felet ligger....
Dessutom är det mycket troligt att du kommer få mer problem de närmaste dagarna (om du inte fick den väldigt torr väldigt snabbt). Metallen inuti kommer att oxidera/korrodera med dålig kontakt som följd.
Det bästa är att byta telefon (hemförsäkring?).

Om inte telefonen är död så kanske inte vattenskada-grejen löst ut. Testa att lämna in den på garantin.

-Skärmen bara dog!
hehe

... och inuti ligger en halv deciliter vatten och skvalpar. Garanti - skulle inte tro det!

Och jag ser dig !! ; )) Just vätske skador är väldigt enkelt att se för en tekniker.

Fuktskador, usch! Jag bara ryser av ordet! Efter ha jobbat i mobilbutik i 6 år finns de inge värre än den diskutionen med kunder:
"Hej min telefon fungerar inte, jag vill reklamera!" *sur och upprörd kund*
-Jahapp, är de ok om jag tar en titt på den?
"Självklart! När får jag min nya telefon?"
-Nja riktigt så kanske de inte går till, men jag ser här att samtliga fuktindikationer har löst ut. Den här telefonen har varit i kontakt med fukt, och ganska mycket..
"DE VAR DE VÄRSTA JAG HAR HÖRT #%"&#%/#%(%(€"&€%" JAG HAR FÖR F** INTE BADAT MED MIN TELEFON!!! HUR KAN DU PÅSTÅ NÅGOT SÅNT!!!"
-Jag säger inte vad du har eller inte har gjort, jag säger att dina indikatorer har slagit ut, sen hur du har lyckats med de de vet inte jag..
"De här ska jag ta med Sverker, ARN, Kungen, osv osv osv!!"

Uscha! Jag blir så trött på kunder!

*Tacka f** att man inte är kund själv.. :P*

Ser ofta på forum i USA att det blir problem i den svettiga delen av USA, Kalifornien t.ex.
Folk rinner av svett och telefonerna blir således fuktskadade.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-12-28 22:13
Ursprungligen av Chaosstar:

Ser ofta på forum i USA att det blir problem i den svettiga delen av USA, Kalifornien t.ex.
Folk rinner av svett och telefonerna blir således fuktskadade.

Och hur svårt är det egentligen att göra en telefon som klarar lite mer fukt???

Mjo, svett, regn, snö, kondens, räcker ju men en jäkla vattendroppe på fel ställe i telefonen och de är kört.

Tänk på de nästa gång de regnar, inte fasiken bryr sig herr och fru svensson, de svarar som om inget har hänt..
*jag blir så trött*

Min poäng också...

1
Bevaka tråden