Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmen går ej att synka till ATV

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-20 18:07

Jag har köpt några filmer. Jag kopierade dem till Itunes med Handbreak, men sedan kan jag inte synka dem till min ATV. Är de på något vis kodade. Varför kan jag i så fall se på dem via Itunes i datorn, eller för den delen på TV:n via sladd men inte via ATV?

Har sökt runt på forumet med hittade inget om detta, kan någon hjälpa mig?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-12-21 07:40

Starta Handbrake. Klicka på toggle presets. Välj AppleTV. Rippa filmen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-22 19:10

Det är så jag brukar göra och filmerna går alltså att se i Itunes men de går inte att synka till ATV:n. Mina övriga filmer funkar fint, det är bara ett fåtal som inte förs över till ATV:n

Ursprungligen av krimars:

Varför kan jag i så fall se på dem via Itunes i datorn, eller för den delen på TV:n via sladd men inte via ATV?

Det uppenbara svaret är väl att du i fall 1 och 2 spelar upp dem på din dator men i det sistnämnda fallet är det ATV:n som spelar upp dem. iTunes fungerar så att den inte överför saker till ATV:n som den inte kommer att kunna spela upp. Kan det vara så att du kodar med för hög bitrate eller valt att använda någon x264-finess som ATV:ns hårdvaruavkodare inte klarar av? Använder du Handbrakes egna AppleTV-presets rakt av, eller har du gjort några ändringar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-23 11:40

Jag rippar alla filmer likadant med Handbrakes apple TV-presets. Min undran var om filmerna är skyddade på ett sådant sätt att de går att rippa men sedan ändå inte kan spelas av ATV. Är det möjligt?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-11-30 14:35

Har liknande problem, ca 1 av 30 filmer konverterade med Handbrake synkas inte till Apple TV (gen 1) i Bland flera stycken efter varandra men oftast bara enstaka. Ibland kan jag få in dom genom att flytta runt dem med att ändra mellan film och TV-serie men med vissa är det hopplöst.

Har tagit bort problemfilerna ur iTunes, raderat allt, rippat om, kört handbrake mm i bland funkar det men oftast inte. Det är som att om filen väl inte accepteras så spelar det inge roll hur man gör om den sen.

Någon som har något tips?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-12-01 16:14

Det är verkligen ett långskott, men jag har sett att när jag optimerar filmerna för streaming så får jag ibland reda på att det är något mp4file tycker är knas med mp4-atomerna som den verkar rätta till när man optimerar. Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara avgörande, men kan ju vara värt att testa?

Jag tipsade om hur man installerade mp4file och hur det används i följande tråd:

http://www.99.se/apple-tv/280284-mina-filmer-hackar-filmer-koeper-goer-det.html

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-03 17:27

Problemet löst för mig. Tankade hem den senaste nightly build av Handbreak och den uppdaterade de preesets som fanns. Kan ha varit något fel i don jag hade. Anledningen till att filerna inte kom med till Apple TV torde ha berott på att filerna var för tunga, handbreak tog inte ner storleken.

Provade för detta även tipset ovan men där hittades inga fel och således blev det inte bättre heller.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-03 17:38

Vilken version har du nudå???

Yes!!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-03 17:42
  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-03 17:50

Tnx!
Tankar den nu.

Yes!!

1
Bevaka tråden