Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photobooth funkar inte i 27" imac LED

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har testat Photobooth med 27" iMac?

Jag provade min och jag höllt på att bli blind när den skulle ta bilden (screenflash!) och bilden blev helt utfrätt. oanvändbar, totalt kass bild. Undrar om apple har tänkt på detta.

Är det likadant på andra macar av 2009 serien?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-21 20:18

Testade på min 27".....
Jo, jag känner mig också halvblind, och bilden blev helt utfrätt...
Håller man nere Shift så stänger man av blixten.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2009-12-21 21:04

En liten idé... kan man inte sänka ljusstyrkan på skärmen innan man tar bilden? Eller räcker inte det?

Kan inte annat än le åt detta. Saker förbättras hela tiden, och ibland kan man inte tänka på allt.
I det här fallet är det väl antagligen LED-macen som blivit betydligt ljusstarkare vilket resulterar i att blixten i PhotoBoth blir för stark. Ett annat exempel är LED-trafikljus som, tack vare energibesparningen, inte smälter bort snö.
LED traffic lights don't melt snow, do cause accidents -- Engadget

• Medlem
  • Ljungby
  • 2009-12-21 23:41

Kan hålla med det funkar väldigt dåligt om det är mörkt i rummet men på dagen blir det bra i alla fall. men kommer inte ihåg om blixten slår då eller inte

tack för svaren. visste inte att man kunde stänga av "flashen" genom att hålla inne shift. tackar.

problemet kvarstår dock, hoppas att apple kan hitta på något intressant som lösning på denna tanke vurpa.

intressant det där med att LED inte generar värme... Brorsan är elektriker och han sa för länge sen att folk kommer att undra varför deras el konsumption blir högre ( om än marginellt) när de byter till led lampor.. Man generar ju värme i dessa "icke miljövänliga" watt som normalt sett behöver ersättas av mer värme från annan källa. teoretiskt i alla fall

1
Bevaka tråden