Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Testade Razer Pro Click - rekommenderas!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag gav Magic Mouse ett ärligt försök, men kunde helt enkelt inte vänja om mig. Den låg inte skönt i handen vilket ledde till att man blev lite ansträngd i armen osv, samt att jag verkligen saknade lite knappar på musen (speciellt en knapp vid tummen som jag använder för t ex Back i browsers osv).

Jag såg iaf att Razer gjort en vit variant av DiamondBack 3D-musen som heter Pro Click 1.6. Den har funnits rätt länge, men iaf jag hade inte sett den tidigare. Även om den inte är lika snygg som Magic Mouse, passar den bra ihop med mac:en.

Jag har testat den några dagar nu och är mycket nöjd. Förutom att den ser bra ut med mac:en så har den bra känslighet (1600 dpi), ligger väldigt skönt i handen, och har bra utbud av knappar. Förutom de vanliga 2 + scrollhjul finns två st på varje sida. Perfekt till både arbete och spelande har jag märkt.

Saxat från Razers hemsida:

• Infrared engine powered by Razer Precision™

• 1600 dpi, twice that of conventional high performance sensors

• High speed motion detection, up to 40ips and 15g

• Frame rate over 6400 frames per second (5.8 megapixels per second)

• 16 bit data path, as compared to 8 bit and 12 bit data paths used by other conventional mice

• Always-On™ Mode – the optical sensor never powers down - provides instantaneous response at all times

• Buttons – 7 independently programmable physical buttons with multiple macros

• Ultra large non-slip mouse buttons, tactile response design

• Non-slip side rails and new ergonomic ambidextrous design

• Zero acoustic Teflon feet for smooth motion over any surface

• Gold plated USB connector for maximum conductivity

• Size: 5.04" length x 2.5" width x 1.54" height

• 7 foot, lightweight, non-tangle cord

• Award-winning Razer™ drivers featuring On-the-Fly™ sensitivity adjustment

Tänkte bara tipsa, då jag vet att det finns fler än mig som inte riktigt kommer överens med apples nya mus.

Så här ser den ut:

Fler bilder finns här: http://www.razerzone.com.br/products/gaming_pro_solution/click_16/

• Medlem
  • Finspång
  • 2009-12-22 10:32

Den kör jag också med sedan ett par år tillbaka. Tycker den är kanon. Använder knapparna på sidan till Exposé och Spaces.

/N

1
Bevaka tråden