Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IM programmet "ping!"

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallo,

Hört mycket gott om ping på lite olika siter, är det någon här som använder det och är nöjd?

Drar programmet mycket batteri? Med tanke på att det är push...

Mvh
C

Jag använder det och är mycket nöjd, skickar meddelanden snabbare än sms.
Har inte märk någon skillnad i batteriförbrukningen.

gott! dags att köpa det då... var mest orolig över batteritiden....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-25 17:47
Ursprungligen av soulman79:

gott! dags att köpa det då... var mest orolig över batteritiden....

Jag är också jättenöjd. Laddar varannan natt.

Ursprungligen av kenjon:

Jag är också jättenöjd. Laddar varannan natt.

nice! Blir till att lägga ut 7:- .. stora summor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-26 13:53

Själv har jag fria sms och bara en polare som har ping.
Men när jag sms:ar honom kör jag ping istället för att va snäll mot hans räkning.

Fungerat hur bra som helst fram till igår då programmet totalhängde sig och blev tvungen att starta om telefonen.

Förhoppningsvis bara en tillfällighet.

Känns som att om ett par år så kan man slopa ring&sms på sitt abonemang och bara köpa ett stort datapaket. Bara dom slopar skypespärren på 3g etc.

Jag förstår inte riktigt varför man ska använda det här programmet istället för nån av de traditionella IM-programmen, typ MSN? Då kan man ju kommunicera med alla oavsett om de sitter vid datorn eller sin iphone eller nån annan mobiltelefon... Detta funkar väl bara iphone - iphone? Nån kanske kan upplysa mig om vad som är så bra med Ping så kanske jag också skaffar det och skickar just dig ett meddelande eller två...

Hannes

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-26 14:06
Ursprungligen av Hamparaffe:

Jag förstår inte riktigt varför man ska använda det här programmet istället för nån av de traditionella IM-programmen, typ MSN? Då kan man ju kommunicera med alla oavsett om de sitter vid datorn eller sin iphone eller nån annan mobiltelefon... Detta funkar väl bara iphone - iphone? Nån kanske kan upplysa mig om vad som är så bra med Ping så kanske jag också skaffar det och skickar just dig ett meddelande eller två...

Hannes

Grejen med im-programmen är att man måste logga in. Varken jag eller någon jag känner startar automatiskt upp im-programmet på mobilen så fort dom går ifrån datorn.

Antingen är dom offline, eller så går meddelandet till deras jobbdator när dom är nån helt annanstans.

Ping är alltid igång och man vet att det just går till telefonen.

Det har du ju faktiskt rätt i, då fanns det ju en poäng ändå! Hade inte riktigt tänkt så långt kanske... Man kan ju iofs ha ett speciellt konto på tex msn som man bara använder till mobilen så kan man ju få denna funktion ändå...
Men tack för upplysningen iaf, då ska jag bara se till att skaffa tillräckligt många kompisar med iPhone så kanske jag också börjar använda detta, just nu tror jag att jag känner typ två och då känns det ändå lite meningslöst...

Hannes

Har denna app några stora fördelar mot Whats App?
Jag har kört Whats App ett tag & är jättenöjd!

Ursprungligen av Scuderia-F1:

Har denna app några stora fördelar mot Whats App?
Jag har kört Whats App ett tag & är jättenöjd!

Jag vill också slå ett slag för WhatsApp. Mycket smidigare och snabbare än Ping om man frågar mig. Dessutom var det gratis under en period, men jag vet inte om det är det fortfarande.

Ursprungligen av staed:

Jag vill också slå ett slag för WhatsApp. Mycket smidigare och snabbare än Ping om man frågar mig. Dessutom var det gratis under en period, men jag vet inte om det är det fortfarande.

Håller med om att WhatsApp är smidigare, behövs inga "nicknames" osv, funkar kanon!

Laddade ner det gratis tidigare idag från AppStore.

har lagt in free versionen nu och kör med 2 polare och ska utvärdera lite... verkar riktigt nice!

Bara för lite tips så har dom släppt fullständiga ping under en begränsad period (Thanksgiving & Black Friday Sale!!!)
iTunes Store
Så skyyynnnddaaa varsamt

Testade nyss, men det går inte att tanka ner den nu!

Laddade ner Ping precis.
Det är en bra app ifall man inte vill utbyta tel. nummer, eftersom att den bygger på "nicks".
Men i övrigt så trivs jag nog trots allt bättre med Whats App!

tankade också gratis versionen nu... gött att den var gratis idag jag tycker den funkar bra! gillar uppläghget med SMS stilen, är det samma stil i whats app? eller måste man visa sitt telenummer där?

Whats App är snarlikt (tycker personligen att det är ngt bättre), men den hämtar automatiskt sin kontaktlista ifrån dina kontakter, programmet tjänner alltså själv av vilka som har Whats App. Så dom kompletterar varandra bra. Whats App för de kontakter som har ens nummer, & Ping i övriga fall. Whats App är för närvarande gratis, men bara under en begränsad tid.

Tack för tipsen har nu laddat ned både Whats App och Ping, kanon att det var gratis o allt. Nu ska man bara skaffa lite vänner att kommunicera med också...

Hannes

såg nu imorse att med detta programmet så drog den 15% batteritid i standby, till skillnad från 2% i standby över natten när det inte är installerat.... fan drar alla notifierings(push) program så mycket soppa? synd...

avinstallerade...

har inte fungerat på 2 dagar. raderade och installerade igen, men nu fungerar inte pings server.
händer detta bara mig?

samma sak med ping lite...

Senast redigerat 2009-12-22 12:12
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-12-22 15:30
Ursprungligen av aboutblank:

har inte fungerat på 2 dagar. raderade och installerade igen, men nu fungerar inte pings server.
händer detta bara mig?

samma sak med ping lite...

Jag kan inte heller skicka. Dåligt om de inte kan fixa det på två dagar....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-22 15:31
Ursprungligen av aboutblank:

har inte fungerat på 2 dagar. raderade och installerade igen, men nu fungerar inte pings server.
händer detta bara mig?

samma sak med ping lite...

Pings server fungerar inte för mig heller just idag...

mvh
b0bben

Jag kör med WhatsApp just nu, funkar bra.. är ping bättre? 7:- är ju inga pengar, bara man vet att det funkar..

1
Bevaka tråden