Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idé organizer för iPhone som kan syncas mot desktop version?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag söker en idé organizer för iPhone som kan syncas enkelt mot en desktop version.

Är det någon som råkat se en sådan.

Alltså typ soho notes, yojimbo eller liknande.

Evernote kanske?

Tackar Taz - Evernote har jag faktiskt köpt tidigare, hmm vet inte varför jag inte fortsatte. Får ta en koll igen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-02 13:37

Evernote är bra, funkar via Web iPhone och klient för både PC och Mac

Testade Evernote igen, fungerar riktigt bra ända tills jag kom till sommarstället som har noll täckning och insåg att jag inte kunde läsa mina anteckningar.

Fungerar detta enbart om man kan vara uppkopplad, om så är fallet, säger jag bara usch, då åker Evernote ut igen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-05 22:00

Du kan lägga dom som favoriter, då ligger dom kvar i telefonen, alterantivt så ligger dom ju kvar i den på datorn.

Ursprungligen av Tangen:

Du kan lägga dom som favoriter, då ligger dom kvar i telefonen, alterantivt så ligger dom ju kvar i den på datorn.

Ok, det är ett alternativ. Men jag hade hellre sett att man kunde få in alla filer fysiskt på mobilen.

Soho Notes synkar med iPhone med ett särskilt program. Kolla upp Sohos hemsida.

Vill man ha en lista som är mer likt en "Att Göra" än minnes anteckningar rekommenderar jag Things

Evernote är grymt, dock tycker jag att iphone-appen är buggig och vill gärna krascha. Använder Awesome note, och den kan jag varmt rekommendera, kan även synca mot evernote så då får man båda.

Men för att-göra lista så borde det finnas bättre alternativ. Tänkte börja titta lite på Things, men det som jag inte gillar med den är att den inte verkar funka mot en exchange-miljö, just den funktionen kanske man kan separera, men jag vill gärna ha allt på ett ställe.

OmniFocus. Har den på iPhone och tre Macar - synkade via egen WebDAV (MobileMe går också bra).
Det är kanske en mera typ...produktions/projekt-app, men jag använder den även som idé-app. Man kan använda den till nästan vad som helst.

Säger som Zimmerman, OmniFocus. Ovärderlig! Things (som Lurefiix tipsar om) är också bra, den är lite enklare än Omnifocus.

• Medlem
  • Umeå
  • 2010-01-18 09:44

+1 Omnifocus. Kungligt bra, med välfungerande synk, och har dessutom funktionen att iPhone-appen kan skapa en kalender med påminnelser och posta över webdav/mobileme, samtidigt som du sedan kan prenumerera på den i iCal på luren. Detta medför att du automagiskt får alarmpåminnelser på events i Omnifocus som du har satt en stopptid för och inte slutfört ...

Ett finurligt sätt att kringå avsaknaden av access direkt till kalender för tredjepartsprogram på iPhone.

1
Bevaka tråden