Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak problem med blackra1n(iclarified guiden) och version 3.1.2

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mariestad
  • 2009-11-20 02:12

Hej!
Sökt lite här men inte hittat svar på detta så jag postar denna tråd. Hoppas nån kan hjälpa mig.

Försökte idag jailbreaka min nyinköpta begagnade iphone 3G 16gb låst till telenor med främsta syftet att låsa upp den med hjälp av snow så jag kan använda TRE i den, men så långt kom jag aldrig...

Hade när jag köpte mobilen version 3.1 och baseband 05.11.07
Så jag installerade itunes och uppgraderade till version 3.1.2 som man skulle ha enligt guiden på; iClarified - iPhone - Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]

Laddade ner blackra1n och körde programmet.
Tryckte let it rain och det satte igång. Kom dock aldrig upp nån bild på mobilen som guiden visar utan bara en bild på usbsladden + itunes. Sen startades itunes upp på datorn och sa jag behövde återställa. Testade stänga av itunes men men det hände inget.

Så jag återställde den. När det var klart var jag tvungen att stoppa i simkortet som kom med när telefonen köptes. Det har jag ju inte.

Testade då att ta bort itunes och köra blackra1n igen, tänkte det kanske skulle funka bättre om itunes inte kunde startas upp...
Trots att den var 'låst' i emergency call läget o ville ha rätt simkort hände det nåt när jag tryckte på "let it rain". Tyvärr blev det samma resultat som innan, bilden på usbsladden + itunes loggan dyker upp i mobilen och sen händer inget.

Så jag återställde den igen med hjälp av itunes och nu vill den återigen ha simkortet. Så där är jag nu..

Vad kan man hitta på för att komma förbi detta?
Kanske ev. kan få låna simkortet av personen jag köpte mobilen av men det är tveksamt. Finns det nåt annat sätt? Behöver ju ändå låsa upp den på nåt vis och blackra1n ska ju funka?

Tacksam om nån har svar på mina funderingar!
Mvh

  • Medlem
  • Mariestad
  • 2009-11-20 13:03

utdrag från blackra1n.txt filen på min dator

här kommer det sista som står i filen. Nån som blir klokare på det?

INFO: welcome to blackra1n for windows
INFO: loaded dll at C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\iTunesMobileDevice.dll
INFO: button clicked
INFO: callbacks registered
INFO: internal device callback called
ERROR: Couldn't connect to device
WARN: pairing not valid, attempting to re-pair
ERROR: session start failed

  • Medlem
  • Mariestad
  • 2009-11-20 14:02

Testade nu ifrån en MAC och det gick kalas..

Körde windows vista, dock i kompabilitetsläge innan men det hjälpte väl inte.

Nu är den jailbreakad och upplåst så skulle nån annan drabbas så testa en dator utan vista!

Konstigt, jag hade precis samma problem som dig på en Mac?

  • Medlem
  • Mariestad
  • 2009-11-24 11:45

Då får du testa på en annan maskin. Jag gissar den dll filen som min text refererar till har med itunes att göra på nåt vis. Kanske kan det bero på itunes versionen? Vet dock inte vad det var för version på den jag gjorde det på. Jag hade iaf nyaste på min dator och körde win vista.

men jag tycker det låter skumt med för då borde nog fler ha drabbats, men som sagt, testa på nån annan dator så borde det ju funka. Jag sökte som en tok på internet i flera timmar när jag hade felet och hittade inte nån annan som hade haft nåt liknande fel så det kan inte vara så vanligt...

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-12-23 18:20

Har testat nu på en xp-burk och w7-burk, samma resultat som trådskaparen.
Hävisar till http://www.99.se/upplasning-jailbreak/273050-iphone-3gs-sa-vaegrar-lata-sig-jailbreakas.html där samma situation beskrivs.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-12-25 15:38

Det är tethered jailbreak. När du gör det kommer du bara till recovery mode där du måste köra blackra1n igen för att boota telefonen helt. Detta måste du göra varenda gång du startar om telefonen.

  • Medlem
  • Mariestad
  • 2009-12-25 22:35

Davey:

Jag vet inte vad du syftar på riktigt och kanske missuppfattar men problemet med min telefon löste sig så fort jag kom åt en Mac och körde blackra1n där. Och jag har inga som helst problem att starta om min mobil..
Har använt den nu sen 20 nov och den har funkat kalas sen dess. Startat om den några gånger ändå

Det enda som kan störa mig lite är att ibland försvinner täckningen för att komma tillbaka nån halvminut senare. Ofta händer detta i samband med att jag använder både internet och ringer samtidigt. Men samtidigt inte så ofta så man inte kan leva med det.

1
Bevaka tråden