Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Finns det något enkelt sätt att synka googles kalender med iCal och google kontakter med adressboken? Jag har försökt synka kalendern med CalDAV, men det blir bara väldigt konstigt. Har testat SpanningSync, och det funkade ju hur bra som helst... men tyvärr är jag inte redo att lägga ut ens 250 dollar på det.
BlackSmp: Det har jag testat, men då prenumererar jag ju bara, jag kan inte ändra i kalendern i iCal. Eller finns det något sätt att göra det på?
=JoNaZ=: Jag vet inte om det är jag som är lite trög nu, men det där verkar ju bara vara för att synka mobil+google kalendern? Och det har jag inga problem med.
Om det är din kalender som du prenumerar på via en privatlänk så kan du ändra på kalendern även via iCal. Nu var det ett tag sedan som jag använde iCal, jag använder oftas numera webinterfacet till Google kalenders men det går att ändra googlekalendrar via iCal (om jag nu inte minns totalt fel)
Edit: Det verkar som jag mindes alldels fel... Jag måste kontrollera på min andra dator för att se hur jag gjorde där...
Jo, jag har testat CalDAV, men det går inte så bra. Det synkar inte alls med de kategorierna jag har i iCal, utan skapar nya - "huvudkategorin" under Google sen en till kategori så som ni ser på bilden. Finns det något sätt att få bort det?
Det funkar ju med CalDAV i och för sig, men jag blir bara irriterad på att det ser så himla fult ut! Jag vet inte om det är jag som gör fel på något sätt? Jag vill ju att kalendrarna ska hamna under KALENDRAR, där de gamla iCal-kalendrarna ligger, men istället hamnar de under WWW.GOOGLE.COM och OMBUD (och där är det fula underkategorier dessutom). Om jag inte hade brytt mig om att saker ser fula ut hade jag ju fortsatt använda Windows...
(Nybörjare på detta.)
Jag har inga problem med att det blir en extrakategori kallad tex Google, men varför får man inte de andra Googlekalendrarna i samma kategori? Varför fungerar det bara för huvudkalendern? Jag vill ha in exempelvis Skola och Träning på samma nivå som Personligt.
Och hur synkar man "tasks"?