Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera allt innehåll från Mac Mini till iMac?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er.
Har surrat runt lite men inte hittat något svar. Finns en tråd om detta får ni gärna länka och jag ber om ursäkt.

Problemet:

Har en Mac Mini som är fullmatad med egen inspelad musik (Garageband), massa mp3'or, bilder osv... Jag ska rensa denna totalt och installera om faderullen så den blir som "ny".

Vill dock inte förlora det jag har på den... Har en iMac som huvuddator som jag vill flytta över allt till. Kan jag på något vis flytta över rubbet till min iMac, typ få det att fungera som en extra disk liksom?

Vad finns för alternativ?

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-12-27 01:09
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-27 01:44

Om du har tillräckligt med plats på din iMac kan du kopiera allt med flyttassistenten i verktygs mappen. Du måste koppla ihop dom med en firewire kabel och starta Mac Minin i "Target mode" (håll ner T på Mac Minin).

Ursprungligen av Joel:

Om du har tillräckligt med plats på din iMac kan du kopiera allt med flyttassistenten i verktygs mappen. Du måste koppla ihop dom med en firewire kabel och starta Mac Minin i "Target mode" (håll ner T på Mac Minin).

Aha! Så lätt var det

Jorå, plats finns... Men kunskap är det ont om Provar detta i morrn, återkommer om/när det går åt helskotta...

Tack för snabba svar!

1
Bevaka tråden