Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visa veckovy i iPhone?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

är nybliven ägare av en iphone och har tänkt att utnyttja möjligheten att synkronisera kalendern i min dator med min telefon. Tyvärr hittar jag ingen möjlighet att få en veckobild i min ipone utan kan enbart titta på månad och dag, vilket är tämligen värdelöst ur översiktssynpunkt.

Hjälp?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-26 22:42

Grattis till din iPhone. Men den funktionen finns inte och det har tagits upp flera gånger på forumet.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Grattis till din iPhone. Men den funktionen finns inte och det har tagits upp flera gånger på forumet.

//Rob

Men det där svaret är felaktigt. Funktionen finns visserligen inte i originalkalendern men det finns ett antal kalenderprogram i AppStore som ger möjigheten.

PocketInformant (finns som en lite-version) är en möjlighet. Och den kan inte klassificeras som någon plottrig programvara. Det finns även andra program såsom saisuke också. De bygger visserligen på integration med Google kalender för full funktionaltet men de ger veckovyer

Senast redigerat 2009-12-27 05:29

Sök lite, det skall finnas ngn plottrig programvara (jag provade ngt japanskt-klingande-Notes-program) avinstallerade efter en kvart...

Själv kör jag med iCal i datorn, syncar över i iPhonen och låter den påminna mig...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-12-27 01:37
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-27 06:23

Kör du Mac med din iPhone är det mycket enkelt och gratis - klicka på länken ;

webcal://ical.oops.se/weeks/Sweden/+1,+2

Ursprungligen av sways:

Kör du Mac med din iPhone är det mycket enkelt och gratis - klicka på länken ;

webcal://ical.oops.se/weeks/Sweden/+1,+2

Nu var det väl inte riktigt det som OP ville ha som jag förstod det. Han ville ha en veckovy där du ser 7 dagar i en översiktsbild. Det var inte fråga om att presentera veckonummer

Även om vi bara är några länder i världen som är veckofixerade så tror jag säkert att Apple ordnar veckor med tiden.

Ursprungligen av Chaosstar:

Även om vi bara är några länder i världen som är veckofixerade så tror jag säkert att Apple ordnar veckor med tiden.

Det finns en ISO-standard för veckonumrering
ISO 8601

Som dessutom säger att en vecka startar med en måndag:)

Samt datum skrivs år-måndag-dag, vilket jag tycker är det vettiga sättet att skriva på (som datornörd)

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-27 13:08

Valet "lista" ger ju i princip veckovy.

Ursprungligen av MatsOlov:

Valet "lista" ger ju i princip veckovy.

Håller med, lista visar ju dessutom bara inlagd information inte lediga dagar.

Lista är suveränt

  • Medlem
  • 2009-12-30 15:12
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Håller med, lista visar ju dessutom bara inlagd information inte lediga dagar.

Lista är suveränt

Om du har lite fler poster på samma dag blir det dagsvy. Har du väldigt få poster blir det årsvy.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-27 13:35

Oj då - kan någon admin ta bort min felaktiga postning om veckonummer. Ber om ursäkt och ställer mig i hörnet med dumstrut på. Beklagar.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-12-30 12:13
Ursprungligen av sways:

Oj då - kan någon admin ta bort min felaktiga postning om veckonummer. Ber om ursäkt och ställer mig i hörnet med dumstrut på. Beklagar.

Låter det vara kvar, det kanske är någon annan som har nytta av informationen

Jag har köpt programmet Pocket Informant i Appstore. Riktigt bra program med mycket genomtänkt vecko och månadsvy. Det har även en dagsvy.

Negativt?

Inte billigt
Slött vid uppstart? (På min 3G JB)

  • Medlem
  • 2009-12-30 17:53

Synkar den med iCal?

Ursprungligen av Baron:

Synkar den med iCal?

Den syncar med Google Calendar och Toodledo alldeles utmärkt. Så om du inte har något emot (eller redan kör med) Google Calendar så syncar PI med iCal genom att du använder Google Calendar.

För mig betyder det att : Google Calendar syncar med iCal
Pocket Informant syncar med Google Calendar

Detta fungerar alldeles lysande.

Ni ska använda Pocket Informant för att:

1. Har en riktigt bra och användbar Vecko och månadsvy (det som trådskaparen efterfrågar)
2. Syncar perfekt med Google Calendar och Toodledo
3. Skiljer på ett mycket tydligt sätt Händelser och Todos (Det är även mycket smidigt att snabbt skapa en Todo)
4. Den visar i programmets ikon ("Badge") hur många saker du ska göra idag (tex "handla mat", "hämta barnen på dagis" = 2 saker att göra)
5. Den visar veckonummer (utan att prenumerera på en separat kalender som i iCal)

Det finns en gratis-version i AppStore (Pocket Informant Free) som fungerar mycket väl som test.

Jag besvarar gärna eventuella frågor.

1
Bevaka tråden