Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cydia krashar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-12-28 17:59

Tjena

Idag uppdaterade jag något program i cydia som jag tyvärr inte kommer på vad det var för något. Och efter det så krashar cydia så fort jag försöker öppna det. Någon som vet vad jag ska göra?

MVH

En lösning är alltid en total återställning av din telefon och börja om från början. Jag tror att det nog är det enda vettiga att göra.

• Medlem
  • sthlm
  • 2009-12-28 19:36

provar att göra en soft-reset tror jag. en total återställning känns lite för jobbigt då allting försvinner

Har börjat krascha för mig nu med, utan att jag installerat något idag, utan bara startat Cydia, uppdaterat källorna, efter kraschar den varje gång jag försöker köra den..

• Medlem
  • sthlm
  • 2009-12-28 20:21
Ursprungligen av keptang:

Har börjat krascha för mig nu med, utan att jag installerat något idag, utan bara startat Cydia, uppdaterat källorna, efter kraschar den varje gång jag försöker köra den..

JA! exakt samma för mig det krashar varje gång jag försöker starta det. Soft-reset hjälpte inte och vill helst inte göra en total återställning.

Någon som kan hjälpa oss?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-28 20:30

Ett ganska enkelt sätt är apt-get omnämnt här: Cydia startar inte - iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige

/freebo

Ursprungligen av FreddeB:

Ett ganska enkelt sätt är apt-get omnämnt här: Cydia startar inte - iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige

/freebo

Jag har testat samtliga sätt som postats där och det hjälpte inte. Fortsätter försöka hitta en lösning..

Någonting hade blivit korrupt i Cydias databaser.
Löste det genom att gå in i /private/var/lib/apt/lists, tog bort allt utom katalogen partial.

Startade Cydia = Succé.

Kör detta:
cydia crash

1
Bevaka tråden