Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla en scanner till en AirPort Extreme 802.11n

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har skaffat en AirPort Extreme och gett mina två AirPort Expresser lättare arbetsuppgifter. När jag byggde upp det nya nätverket upptäckte jag en intressant sak på sidan sex i Apples "AirPort Extreme Setup Guide" - där står det uttryckligen (min fetstil):

Citat:

Connect a supported USB device, such as a printer or a scanner, to your AirPort Extreme. All of the compatible computers on the network, both wireless and wired, can access the device.

Kul, det går alltså att scanna med min nya AirPort Extreme! Det hade jag inte räknat med, så det var onekligen en bonus. Jag sprang genast och köpte en USB-hub och kopplade in min scanner, bara för att märka att ingenting hände.

Eftersom min scanner inte ville dyka upp antog jag att modellen inte var "supported", och gav mig därför ut på Google, där jag genast upptäckte att många frågar, och att alla svarar att det inte går att scanna via en AirPort Extreme, samt att Apple aldrig påstått något sådant.

Ja, det var ju lite synd att det inte går, när det nu står i manualen och allt... ett korrekturfel, helt enkelt?

Senast redigerat 2009-12-28 08:45
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-27 22:52

Har aldrig läst eller hört att detta ska gå..

Scanner stöds inte över trådlöst. Har aldrig funkat över Wifi.

Av ngn outgrundlig anledning måste en scanner sitta fast i datorn

Kör en Brother DCP-350C som scanner, funkar bra USB-ansluten, funkar INTE om jag ansluter den till min Time Capsule (som har USB i baken och klarar dela ut skrivare).
DCP-350C har då "nödlösningen" att man kan scanna till "media" - CF/SD/USB-minne.
Väldigt smart och praktiskt.

jag hade en hp skrivare med wlan och ethernet, den kunde scanna trådlöst men tvivlar på att airport fixar sånt...

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-12-29 08:41

Illa att Apple då i manualen låter meddela att det ska fungera.

1
Bevaka tråden