Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör man för att ha sin albummapp på annat media?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min dator börjar bli lite trång i kostymen och jag skulle därför vilja att majoriteten av mina bilder ligger på en extern hårddisk istället.

Hur gör man detta så att iPhoto fortfarande kan användas som vanligt när jag ansluter denna disk?

Jag har en manisk skräck för att misslyckas så att jag raderar bilder och bildtexter samt album i denna operation.

Hoppas ni förstår hur jag menar och att det finns någon enkel lösning!

Hallå.....ingen som vet??

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-12-26 20:54

Dra hela iPhotobiblioteket till den externa HDn så är det klart.

Du kan när du startar iPhoto hålla nere Alt och då får du upp en ruta om att välja, skapa nytt etc.

Jag tycker det enklaste är att flytta hela mappen "iPhoto bilder" till en extern drive och sedan efter det starta iPhoto, med ALT nere, välja den iPhotokatalogen som ligger på externa. Klart

Sedan att vara paniskt rädd för det hela,.. du HAR väl en backup nåntans?
Inte en du skall "göra imorrn", utan en klar nu ?

Tusen tack för hjälpen!

Gott Nytt År till alla!

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-12-29 20:44

Löste det sig? Hur isåfall? Det kan ju vara bra för andra läsare att veta vilket sätt som fungerar smidigt.

Ursprungligen av zinned:

Löste det sig? Hur isåfall? Det kan ju vara bra för andra läsare att veta vilket sätt som fungerar smidigt.

Antagligen så som Goflorop skrev.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Antagligen så som Goflorop skrev.

Precis!

Senast redigerat 2010-02-25 15:17
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-29 23:03

Bra! Funderade just på samma sak.

Frågor som uppföljning: - kan jag ha ett bibliotek i datorn (med ett antal bilder) SAMTIDIGT som jag har det större biblioteket på den externa?

- Kan två olika datorer ansluta till SAMMA bibliotek på den externa?!

Ursprungligen av mirydh:

Bra! Funderade just på samma sak.

Frågor som uppföljning: - kan jag ha ett bibliotek i datorn (med ett antal bilder) SAMTIDIGT som jag har det större biblioteket på den externa?

- Kan två olika datorer ansluta till SAMMA bibliotek på den externa?!

Tror bara man kan ha ett bibliotek i taget - såvida inte det ligger på en annan dator, på samma nätverk - då kan man använda "hemmadelning".

1
Bevaka tråden