Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cydia extremt segt

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-12-29 21:58

Har en olåst iPhone 3G som är jailbreakad. Mitt irritationsmoment är Cydia tar extremt lång tid på sig innan jag kommer in och kan söka etc. Har sett att det susar in på en iPhone 3Gs medans min som sagt tar väldigt god tid på sig.

Går detta problem att lösa?

Menar du själva installationen eller menar du startförfarande då den ska tanka ner databasen och sådana saker?
Om du syftar på det så går det nog lika segt för alla då den hämtar information ifrån en "central" server med nyaste paketen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-29 23:24

Jag har både 3G & 3GS och även om 3GSen är snabbare så kan ingen beskylla Cydia för att laddas snabbt på ngn av telefonerna. Kör Rock istället, själv kör jag båda och börjar ledsna mer och mer på Cydias performance så Rock on baby

• Medlem
  • International user
  • 2009-12-30 13:15

NoCyfresh

Ursprungligen av FreddeB:

Jag har både 3G & 3GS och även om 3GSen är snabbare så kan ingen beskylla Cydia för att laddas snabbt på ngn av telefonerna. Kör Rock istället, själv kör jag båda och börjar ledsna mer och mer på Cydias performance så Rock on baby

Installera NoCyfresh så kan du välja När du vill att Cydia ska uppdatera och ladda ner. Du kan alltså antingen välja att Refresh manuellt inne i Changes eller sätta på alt. stänga av NoCyfresh i SBSEttings.
Cydia repo för NoCyfresh: repo.modyouri.com

Cydia laddar 'supersnabbt' när jag har NoCyfresh PÅ i SBSettings.
God Nytt Cydia År!

Inte alla sources och repos fungerar via Rock(dvs, jag får upp uppdateringar och nya apps/themes i Cydia som inte ens visas i Rock), så Cydia är mer komplett på det viset.

• Medlem
  • International user
  • 2009-12-30 00:25
Ursprungligen av theplague:

Inte alla sources och repos fungerar via Rock(dvs, jag får upp uppdateringar och nya apps/themes i Cydia som inte ens visas i Rock), så Cydia är mer komplett på det viset.

Kan man inte lägga in egna repos till Rock? Och lite OT hur gick det med tele2 carrier filen?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Kan man inte lägga in egna repos till Rock? Och lite OT hur gick det med tele2 carrier filen?

//Rob

Dom påstår ju att Rock ska hämta samma info som Cydia baserat på vilka repos man lagt till i Cydia(gjorde de i början iaf, men det kanske har ändrats?).

JA, det gick suveränt med tele2-filen, tack!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-30 13:21

tack, jag testade nocyfresh när den kom men fattade aldrig vitsen med att ha en Repo manager som INTE tillåter mig att managera mina Repo's på rätt sätt. Visst, nocyfresh fungerar om du bara ska gå in och avinstallera en app men i övrigt är den approachen smått kortsiktig

• Medlem
  • International user
  • 2009-12-30 13:32

???..?

Ursprungligen av FreddeB:

tack, jag testade nocyfresh när den kom men fattade aldrig vitsen med att ha en Repo manager som INTE tillåter mig att managera mina Repo's på rätt sätt. Visst, nocyfresh fungerar om du bara ska gå in och avinstallera en app men i övrigt är den approachen smått kortsiktig

Vadå 'fattade aldrig vitsen med att ha en Repo manager som INTE tillåter mig att managera mina Repo's på rätt sätt'? Jag hänger inte riktigt med dig här!?
Jag trodde att vi talade om att få Cydia att ladda snabbare!? Det har ju inte mad någon 'Repo manager' att göra!? Du kan ju fortfarande Refresh manuellt med Refresh-knappen om du ska lägga till ev. repo eller stänga av CyNofresh i SBSettings. Allt annat fungerar ju utmärkt om man nu ska installera nya app etc. Även om NoCyfresh är Avstängt eller På.
Cydia laddar snabbare i.a.f. när NoCyfresh är PÅ.

Senast redigerat 2009-12-30 14:16
Ursprungligen av matz:

Vadå 'fattade aldrig vitsen med att ha en Repo manager som INTE tillåter mig att managera mina Repo's på rätt sätt'? Jag hänger inte riktigt med dig här!?
Jag trodde att vi talade om att få Cydia att ladda snabbare!? Det har ju inte mad någon 'Repo manager' att göra!? Du kan ju fortfarande Refresh manuellt med Refresh-knappen om du ska lägga till ev. repo eller stänga av CyNofresh i SBSettings. Allt annat fungerar ju utmärkt om man nu ska installera nya app etc. Även om NoCyfresh är Avstängt eller På.
Cydia laddar snabbare i.a.f. när NoCyfresh är PÅ.

Jo, men reposarna uppdateras väl inte snabbare för det?
Fördelen med rock är att den koll efter uppdateringar går sjukt mycket snabbare.

Det du gör med CyNorefresh är att inte uppdatera(refresh) alla sources/repos.

• Medlem
  • International user
  • 2009-12-30 15:25

Sant! Jag använder både Cydia och Rock givetvis.
Men för att återgå till topicen så har jag bara svarat på CEk's förtvivlan angående CYDIA.
Kanske läge att starta en tråd typ: Cydia vs Rock!?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-30 16:12
Ursprungligen av matz:

Sant! Jag använder både Cydia och Rock givetvis.
Men för att återgå till topicen så har jag bara svarat på CEk's förtvivlan angående CYDIA.
Kanske läge att starta en tråd typ: Cydia vs Rock!?

Theplague svarade precis som jag hade tänkt svara, om jag bara hunnit mjo, nu är vi allt lite off topic här men för att svara TS så är Cydia assegt by default och det enda tipset är att INTE lägga till några extra repos

• Medlem
  • Karlstad
  • 2009-12-30 22:01

Ja, själva starten och för att komma in och söka i Cydia tar så extremt långt tid. Klickar på search-fliken när jag tror det är klart men då kommer "Reloading" fram och det tar ytterligare lite längre tid. På en 3Gs gck det riktigt fort i jämförelse.

1
Bevaka tråden