Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod+xbox 360

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare!
Har hört rykte om att man ska kunna spela musiken man har på sin iPod på tv:n genom xbox, stämmer detta? Om det funkar, hur gör jag detta?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-19 07:57

Jag har googlat runt och hittat hur man ska göra men det funkar inte för mig

Jag har två teorier/idéer/förslag om varför det inte funkar:
1) Den är mac-formaterad. Kan tänka mig att den måste vara PC-formaterad (fat32) för att xboxen ska kunna läsa den.
2) Xboxen klarar bara av de iPods som den kan hitta som externa hårddiskar, dvs alla iPods utom touch och iPhone.

Min gamla iPod (5G) funkade hur smutt som helst till min xbox men min nya Touch hittas ej av xboxen. Den gamla var formaterad på PC dessutom, så jag vet inte vilken av dessa två som kan vara orsaken...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-20 08:19

Varför vill man lyssna på musik på sin xbox? Kan man lyssna och lira spel samtidigt?

Ursprungligen av nitzer:

Varför vill man lyssna på musik på sin xbox? Kan man lyssna och lira spel samtidigt?

I vissa spel ja, tex ofta bilspel, fightingspel, sportspel (snowboard)....
Varför?... Varför inte?
Jag hade med mig min iPod (gamla då) till en polare och ville spela lite musik för honom, då kunde jag koppla in den med den vanliga sladden till xboxen så kunde jag spela musik och så laddades den samtidigt.
Annars skulle jag (eller han) haft audiokablar för att koppla in den till hans stereo och om han inte har någon ingång ledigt ska man koppla ut något annat. Vilket är betydligt krångligare.
Så kan man ju som sagt även styra musiken från xboxen med en fjärr eller handkontroll.

Det funkar med alla ipods förutom ipod touch och iphone

1
Bevaka tråden