Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort volymspärr i nano?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svedala
  • 2010-01-02 20:35

:">Finns det inget program som kan öka volymen i en ipod nano skicka gärna svar till mailadressen raynor.dahl@comhem.se jag vore mycket tacksam för detta

• Medlem
  • Svedala
  • 2010-01-03 10:23

Ipod nano

Snälla kan någon ge mig ett tips var jag kan hitta ett fungerande program som tar bort volymspärren i Nano. Har försökt via itunes att höja men inget resultat. Maila mig gärna på raynor.dahl@comhem.se hoppas det finns någon som kan förbarma sig ha en god fortsättning

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-01-03 11:25

Jag skriver "ipod volymspärr" i sökfältet här på 99.se och får träff direkt... Gör det du också!

Ett tips i alla välmening: Ett forum går ut på att man delar med sig av information och kunskap. Därför är det i princip att se som uteslutet att man mailar hem lösningar till folk, för då finns dom inte dokumenterade här på forumet. Likadant med folk som ber andra användare om att skriva guider/tutorials åt dom. Vi har visserligen fritid, men vi vill nog använda den lite klokare.

God fortsättning!

• Medlem
  • Svedala
  • 2010-01-20 15:40

Tack för tipset och har inte haft tillgång på datorn på länge samt jag är ny på Mac har alltsåövergått från PC till Mac

Google is you friend.

Söktid på google; 3 min:

Download goPod for Mac - Removes EU volume limit. MacUpdate Mac Software Downloads

Programmet goPod tar bort EU-Volume limit.

Gnällkärringen i mig säger:

Begränsningen finns där av en andledning, för att du inte skall bli lidande av hörselskador i medelåldern. Det är sånt som får folk att skiljas, att behöva höra eller säga "Va?" 115ggr på en normal kväll, att alltid behöva SE den man talar med, att ha svårt för telefon.
Att hata gå på fest - för när alla pratar samtidigt blir det bara huvudvärk.
Att (i vissa fall) få tinnitus som gör att man ALLTID har ett tjut i öronen.
Att vid 50 års ålder få springa omkring med hörapparat - som gör att man antagligen känner sig som 70 ...

men det är dina öron...

Nu har jag tagit bort två OT-inlägg från trådskaparen. Raynor, har skickat två PM till dig nu. Läs dem och lägg inte in samma inlägg här igen!

/Mod

1
Bevaka tråden