Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet@tv

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-23 12:06

Jag vet, det här är kanske ingen mac-ig fråga men jag tror ändå det finns folk här som kan hjälpa mig.

Det här INTERNET@TV som finns i Tv-apparater, Samsung om min hjärna inte är helt ute å cyklar. Är det någon som testat på det, kanske tom äger en Tv med tjänsten?

Hur fungerar det? Rent spontan låter det riktig gött. Men är nyfiken på vad folk säger om den.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-12-23 12:51

Den här videon är visserligen inte oberoende, men du får en glimt av hur det kan se ut. Och jag skulle defenetivt inte kalla det en Mac fråga.
YouTube - Samsung LED 7020 Internet TV

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-26 17:39

Tack.. Funderar lite kring de "widgetsen" (säger man så? )
Funkar de på samma sätt som appstore, att man tar hem widgets till tv som är användbara?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-12-26 17:59
Ursprungligen av vladim:

Jag vet, det här är kanske ingen mac-ig fråga men jag tror ändå det finns folk här som kan hjälpa mig.

Det här INTERNET@TV som finns i Tv-apparater, Samsung om min hjärna inte är helt ute å cyklar. Är det någon som testat på det, kanske tom äger en Tv med tjänsten?

Hur fungerar det? Rent spontan låter det riktig gött. Men är nyfiken på vad folk säger om den.

Kan säga så här, jag har haft min tv sedan i somras och har använt funktionen ett par ggr.. Man kan inte installera själv utan det kommer med firmware uppdateringar. Bra tanke men kommer nog behöva utvecklas mer för att kännas helt användbart.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-03 02:22

Om du hade googlat lite hade du hittat led-tv.se iofs som sagt inte oberoende men man kan testa interfacet i webläsarn.

Jag tror definitivt det kommer fler widgets men varit rätt dött ett tag.

Senast redigerat 2010-01-20 10:59
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-01-03 11:01

Jag har en Samsung och har testat. Det funkar men det är knappast någon större upplevelse. Det mesta man gör på internet bygger ju i de flesta fall på att man ska söka efter det man är intresserad av. Att söka med hjälp av en TV-fjärr är allt annat än kul. Det man har att tillgå på fjärren är fyra piltangenter och en OK-knapp. Det blir en väldig massa flipprande i en bokstavsmatris för att välja bokstäver. Hade det funnits ett litet fjärrtangentbord hade det kanske varit en annan sak. Men så länge man använder typ väder-widgeten med sparat ortsnamn så går det väl an.
Sedan är väl tv:n inte någon "speed demon" heller när det gäller internet.

Ett annat mer grundläggande problem är att man är bunden till Yahoo. Man kan alltså inte surfa in på t.ex. 99.se.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-04 23:22

Ok, jo jag kan förstå att det kan bli irriterande.

Men kör du trådlöst eller med kabel, tror du det kan vara något som påverkar hastigheten?

Kom in på ledtv.se - där står det att man med Samsungs USB-adapter skall kunna koppla samman TVn direkt med externa hårddiska, dator etc. Antar att det är för att man så smidigt osm möjligt skall komma åt filmer mm.

Hur funkar den funktionen?

MVH Mr. Frågvis

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-13 11:53
Ursprungligen av vladim:

Ok, jo jag kan förstå att det kan bli irriterande.

Men kör du trådlöst eller med kabel, tror du det kan vara något som påverkar hastigheten?

Kom in på ledtv.se - där står det att man med Samsungs USB-adapter skall kunna koppla samman TVn direkt med externa hårddiska, dator etc. Antar att det är för att man så smidigt osm möjligt skall komma åt filmer mm.

Hur funkar den funktionen?

MVH Mr. Frågvis

Här finns en lite spak genomgång vad DLNA är:
Frequently Asked Questions About DLNA - DLNA

Fråga på bara.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-01-05 11:20

Jag har trådat med en 1000 MB/s (D-Link DIR-655) router och en 100/10 MB/s internetlina.

Det där med att komma åt filer på datorn från tvn finns det en annan tråd om här. Sök på DLNA.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-20 11:01

Samsung släppte ju nya internet@tv-funktioner på ces-mässan nu i början av januari. Samsung Apps bland annat, typ som appstore fast för tvapparater. Kanske vi äntligen får lite mer streamingtjänster?
Kom även ett sdk för de som vill utveckla själv. Vad tror ni om det? De tog ännu ett steg i rätt riktning tycker jag med att låta folk dev:a själva.

1
Bevaka tråden