Reset på min dators PMU har jag gjort nu - ingen skillnad. (Tack för tipset - nu har jag lärt mig det också
Jag har svårt att tro att det är något fel på mitt nya batteri, allt annat fungerar ju.....Jag provade nu att sätta tillbaka mitt gamla batteri, det är ändå 3 av 5 gröna lampor som lyser när man trycker på knappen på batteriet...det borde väl indikera att hyfsat med ström finns i....eller? Nåja, gamla batteriet är det helt klart fel på. Med det i och jag startar datorn (sladden i också) så brummar den igång, högt fläkt(?) ljud hörs....men skärmen är svart. Jag tar ur sladden och datorn "brummar" fortfarande högt. Jag försöker stänga av på strömbrytaren, håller ner den lååång tid men inget händer. För att få tyst på datorn plockar jag helt enkelt ur batteriet, då tystnar datorn. Suck!
Kan celler i ett nytt batteri, som indikerar att det är fulladdat, vara "dåliga" ändå? Ingenting är väl omöjligt.
Det verkar som om jag får ta dator och batteri tillbaka till affären och höra mer om deras förslag att skicka datorn till verkstad.....så de kan prova med annat batteri eller finna ut vad som är fel.