Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Error 9 vid återställning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPhone dog för ca en vecka sen när jag satt och surfa på safari med den, Sen gick den inte att starta igen, det kommer bara upp äpplet (ananas i mitt fall) i 10min sen startar den om osv. Den hittade inte den i iTunes häller så jag kollade lite på forumet och testade att köra den i "dfu" mode? då kom den upp på iTunes och var tvungen att återställas så jag testade det, gick jätte bra fram tills den nästan var klar och då kommer det upp Error 9 och så lägger den av igen, Har sökt och sökt men hittar verkligen inget, så hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig här, Det är en Iphone 3g och har Jailbrakat den, Med pwnage tool.

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-06 13:55

Sök på error 9 på macrumors forum. Ingen glad läsning, de flesta har tvingats lämna in sina telefoner för en utbytesenhet

Vad tror du , ska jag gå in till närmaste apple affär och lämna in den , eller telia där jag köpte den, eller ska jag kolla med företag som homemedia.se?

  • Medlem
  • 2010-01-06 16:49

Tveksamt om du kan få hjälp om det framgår att den är hackad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-06 19:50

Mitt råd är att läsa på ordentligt och försöka DFU:a/återställa den (testa på flera maskiner). Fungerar ingenting så lämna in den och spela förtvivlad/lite lagom bakom flötet...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-06 22:37

Hej

Jag har drabbats av exakt samma problem.

Har postat lite i denna tråd men får ingen lösning:

What if both restore mode and DFU mode dont work?

Läste nyss detta i tråden iphone 3g unable to restore (error 9) - Hackint0sh

1) Patched host file ( CWindows\System32\drivers\etc\hosts ) by adding
74.208.10.249 gs.apple.com as Apple Update Server in order to achive verifications of older IPSWs (3.0, 3.1,

you can read more on that here:

Caching Apple's Signature Server - Jay Freeman (saurik)

2) Downloaded UNTOUCHED ORIGINAL 3.0 Firmware ( Google for it ). If you have baseband 05.11.07,you will need ORIGINAL UTOUCHED 3.1

3) Put iPhone in DFU Mode (maybe works also with Restore mode)

4) Restored with iTunes,

5) now I have 3.0/3.1 unactivated firmware, and WORKING iPhone

6) if you want use RedSnow to jailbreak

7) Upgrade / Restore to whatever you want

Ska testa om det funkar för mig.

Återkommer

1
Bevaka tråden