Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken undervattenkamera rekommenderas just nu?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-01 16:28

Hej,

Jag ska snart iväg på en tre veckors resa till Vietnam och jag vill därför köpa en kamera som man kan filma med och ta bilder med under vatten och som tål mycket stryk. Jag är ofta och bestiger berg och vill ta bilder i tuffa miljöer.

Jag har hittar två kameror som jag tror skulle passa mig men vilken tycker ni är bäst?

kolla och jämnför dom här:

Produktjämförelse hos Prisjakt

Jag har precis köpt Olympusen och har den nu på resa i Thailand. Måste säga att jag är imponerad av dess tålighet och bildkvalitén.

Den fungerar som extra utöver min EOS 7D.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-01-08 09:09

Olympus Tough kamerorna eller Panasonic FT1, Panasonicen har snäppet vassare bildkvalité.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-01-08 09:10

Jag har haft Olympus 725SW och har nu 1030SW och de känns helt skottsäkra. Knappar och reglage är ordentliga och ger ett seriöst intryck. Själva huset är otroligt välbyggt och funkar i nödlägen som kapsylöppnare.

Bildkvaliteten är klart sämre än exempelvis Ixusarna när det gäller brus och ljusstyrka. Men det räcker långt för "vanliga" bilder, speciellt när du inte behöver bry dig om att du precis råkade trampa på kameran med pjäxorna på dig.

1
Bevaka tråden