Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstig "varning" efter krogbesök, 3Gs

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2010-01-08 17:56

Efter gårdagens krog besök där jag fick en öl uthälld över skorta och byxa där telefonen förvarades så har jag numera ett "fel" medelande framme på startskärmen hela tiden (se vänster bild), fick även upp meddelandet som syns på höger bild några ggr. Har försökt rengöra bottenkontakt med typ papper och annat som inte leder ström men utan resultat. Ska nu försöka att installera om hela telefonen och se om problemet kvarstår. I övrigt så funkar telefonen utmärkt trots detta men det är lite sykande att det är där. Telefonen blev inte blöt men fickan var fuktig.

Jag gissar att laddningsspringan är blöt - fukt mellan två av ledarna. Ta en hårtork och torka ur så blir allt bra :-). Så där ser det nämligen ut om man försöker ladda med ett tillbehör som inte är iPhone-perfekt - någonting med 5-voltsystemet och ledarna i kontakten är det. jag är 90% säker.

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2010-01-08 18:21

ska testa att torka den, håller förnärvarande på att återställa den.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-08 22:41
Ursprungligen av jockelw:

ska testa att torka den, håller förnärvarande på att återställa den.

Eller tvätta kontakterna med isopropylalkohol.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-09 00:38

Jocke, att rengöra connector pinnarna i bottenkontakten borde fixa till det. if not så får du följa mitt råd till "bananmannen"; http://www.99.se/1857859-post6.html

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2010-01-11 21:14

Tackar för förslagen men tyvärr så har inget hjälp än, tycker jag är jävligt skumt.. Det sämsta är att jag skymtar fuktskademarkeringen innanför bottenkontakten i röd färg och då lär det ju bli problem med garantin också..

Någon som vet om Apple kan på någe sätt märka om telefonen är öppnad eller ej på en eventuell service?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-11 23:22

Fuktindikatorn sitter längst ned i hörlursjacket. Det där röda är ett främmande föremål, kanske det som ger dig problemen?

Ursprungligen av FreddeB:

Fuktindikatorn sitter längst ned i hörlursjacket. Det där röda är ett främmande föremål, kanske det som ger dig problemen?

Det finns väl en i dockkontakten också, det är iaf hur jag har förstått det...

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-12 20:49
Ursprungligen av FreddeB:

Det finns mer än en fuktindikator på en iPhone...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-12 21:44
Ursprungligen av zappee:

Det finns mer än en fuktindikator på en iPhone...

Tack, jag har lärt mig någonting nytt

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2010-01-14 12:51

Ja tyvärr så verka det ju som att min fuktindikator i dockkontakten har löst ut och då lär det ju vara kört, bara till att skruva upp telefonen och laga den själv då. Kan ju hända att jag hade sån otur att telefonen låg uppochner i fickan när jag fick ölen över mig och det då ran in i fickan och vidare in i dockkontakten och därav det nuvarande problem..
Shit happens!

Läste liknande story i Metro i höstas. Om en kille som tappat hela telefon i ett glas öl, varpå meddelandet ''Detta tillbehör stöds inte av iPhone'' dykt upp. Smått komiskt.

Metro - Iphone protesterade mot att hamna i ölglas

Senast redigerat 2010-01-20 06:24
1
Bevaka tråden