Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vidarebefodra anrop D-Link 804

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-14 14:41

Jag har stta upp en Carracho server för mig o mina vänner. Men jag kan inte få den att funka med min d-link 804 router.
Jag har provat att gå in i "advanced setting/port forwarding" och därifrån välja min dator som har ip 192.168.0.122 men jag fattar inte riktigt vart jag ska skriva porten för carracho som 6700.
Om någon har gjort detta så skriv.

/Erik

804:an är lätt att spy över. Prova att sätta carrachos portnummer, 6700, i listan över öppna portar (advanced/open ports, klicka på någon av portgrupperna 1-10 och välj ledig ruta) och se till att det inte står något ip-nummer högst upp i fönstret.

Edit: Enligt dokumentation och d-links (usla) support ska portar automatiskt öppnas när man använder portforwarding, men det verkar vara önsketänkande från deras sida.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-15 08:05

Det är mer än en port som skall forwardas enligt carracho faq:

ports 6700(TCP) and 6701(TCP) for the Carracho server and 6702(TCP and UDP) for the Carracho client.

/Jef

har för mig att adminprogrammet för 804'an dessutom inte skiljer på TCP och UDP-portar utan man får öppna lite som man vill och hoppas att det fungerar.

1
Bevaka tråden