Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blir telefonen låst efter återställning?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har en iPhone 3gs som är jailbrekad och jag har Cydia och Rock på den men jag får nog lust att återställa den för jag vill nog ha den i orginal och sen känns det som mobilen ska bli ostabil. Jag undrar en grej innan

När jag fick den så var den låst till telia men jag gick till ett ställe och låste upp den..kommer den vara olåst eller låst om jag skulle ta bort jailbreak på den? Det enda jag kommer liksom sakna är fice icon dock. Hur bakupar jag sms från telefonen?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-09 21:29

Återställer du den i iTunes sitter du med en Telia-låst iPhone igen. Upplåsningen bygger på att du först jailbreakat. SMS backas upp automagiskt när du synkar/säkerhetskopierar med iTunes.

Snälla, betala ingen igen för att gör det du kan göra själv på 1 minut

Ursprungligen av FreddeB:

Återställer du den i iTunes sitter du med en Telia-låst iPhone igen. Upplåsningen bygger på att du först jailbreakat. SMS backas upp automagiskt när du synkar/säkerhetskopierar med iTunes.

Snälla, betala ingen igen för att gör det du kan göra själv på 1 minut

Tycker du det är värt att återställa? jaså? vad gött att man får smsen till och med.
Alltså skulle inte heller betalat men det var så att när jag fick den så försökte jag låsa upp den med blackra1n eller vad dte heter men det gick inte så jag hade inget annat val

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-09 21:49

Ja, om du använder annan operatör än Telia och inte vill byta permanent till Telia så har du inte mycket till val än att fortsätta men jailbreakad iPhone. Alternativet är ju att försöka byta den mot en likvärdig som är låst till din den operatör du använder.

Ja, om du använder annan operatör än Telia och inte vill byta permanent till Telia så har du inte mycket till val än att fortsätta men jailbreakad iPhone. Alternativet är ju att försöka byta den mot en likvärdig som är låst till din den operatör du använder.

Det är det jag har installerat Cydia och Rock på den och jag vet inte om jag vill ha kvar den på telefonen fast det verkar för jobbigt att återställa bara för att tabort dem.
Jag har tele2

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-09 22:18

Återigen, återställer du telefonen så kan du inte ringa med Tele2. Att ha Cydia/Rock installerat påverkar inte telefonens stabilitet på något sätt, låt dem ligga och var glad att du kan ringa

Återigen, återställer du telefonen så kan du inte ringa med Tele2. Att ha Cydia/Rock installerat påverkar inte telefonens stabilitet på något sätt, låt dem ligga och var glad att du kan ringa

Okej jag får väl vara glad som det är..tyckte att det verkade ostabilt med dessa program..har skaffat ett program som heter five dock icon som gör man får ha fem ikoner vilket är guld värt men känns som den drar mer batteri och gör den segare?
Hur är det att ha såna där teman på mobilen då?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-09 22:40

Teman 'kräver' Winterboard. Många säger sig se sämre batteritid efter att ha installerat WB. 5Ikondock segar inte ned din telefon, däremot kan själva jailbreaket/fulupplåsningen göra det.

Teman 'kräver' Winterboard. Många säger sig se sämre batteritid efter att ha installerat WB. 5Ikondock segar inte ned din telefon, däremot kan själva jailbreaket/fulupplåsningen göra det.

Är det en stor märkbar skillnad från och efter jailbreaket & fulupplåsningen?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-09 23:06

Jag känner ingen skillnad på min 3GS. Kan vara så att det kan märkas ibland på en 3G men jag tvivlar

Jag känner ingen skillnad på min 3GS. Kan vara så att det kan märkas ibland på en 3G men jag tvivlar

Okies jag vet inte hur 3G är men den ska vara en aning långsammare än 3GS.
Jag tackar för din hjälp

1
Bevaka tråden