Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda GPS:en i macen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-01-10 00:18

Hej ni som vet.
Har googlat som en besatt och sökt på forumet, men inte hittat något svar. Nu försöker jag med er kunskapare istället.
Finns det någon app till Iphone (eller program till macen) som gör att man använda iphonens gps i macen? Skulle ibland vilja kunna följa rörelserna i realtid och se på en något större karta än den i iphonens skärm.

Tack på förhand för eventuella svar.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-10 00:28
Ursprungligen av clifford:

Hej ni som vet.
Har googlat som en besatt och sökt på forumet, men inte hittat något svar. Nu försöker jag med er kunskapare istället.
Finns det någon app till Iphone (eller program till macen) som gör att man använda iphonens gps i macen? Skulle ibland vilja kunna följa rörelserna i realtid och se på en något större karta än den i iphonens skärm.

Tack på förhand för eventuella svar.

Nej, och eftersom inte Apple har något stöd för BT-profiler annat än som headset lär det inte komma heller.
Är den jailbreakad kan det finnas möjlighet, men det känner jag inte till.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-10 01:11

Om det gick att göra en sådan app, så skulle den nog bli otroligt populär

Det handlar alltså om att använda iPhonen som en GPS-antenn. Nej, det går inte - tur att en GPS/USB-puck kostar några hundringar.

• Medlem
  • 2010-01-10 11:16

Finns det några gratisprogram på Mac:en som kan visa position (realtid) baserat på data från en GPS?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-10 11:06

Http://instamapper.com är väl det närmaste jag kan tänka mig..

1
Bevaka tråden