Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda iPhone 3Gs som modem?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta diskuteras säkert på annat håll, men jag har inte hittat något. Länka gärna om det redan finns en bra tråd...

Jag har en iPhone med Telenorabbonemang och fri surf. Jag ska ju kunna använda den som modem till datorn, men hur sjutton då? Jag har inte hittat några instruktioner någonstans.

Är det någon som vet hur bra detta funkar? Så bra att jag kan säga upp det fasta bredbandet där hemma och köra med telefonen?

koppla in iphonen med usb sladden. gå in i nätverk på telefonen och sen till nätverksdelning, aktivera. så ska det komma upp en ruta på datorn. om inte så gå in i nätverksinställningar och kolla om iphonen är ansluten.

Du kan absolut INTE säga upp ditt bredband.

Jag använder min iPhone som modem och älskar den funktionen, men det är ju bara när det inte finns ett WiFi i närheten.

Jag föredrar dock att surfa trådlöst över Bluetooth och inte USB.

Kalle: Tack. Ska testa senare...

AndreeMarkefors: Inte? Menar du att det är såpass mycket sämre eller vad? Mitt hemmabredband känns inte så brett...

Ursprungligen av Color Blind:

Menar du att det är såpass mycket sämre eller vad? Mitt hemmabredband känns inte så brett...

Da later det mer som om du borde uppgradera ditt bredband, inte avveckla det

Skämt asido... alla har ju olika behov..

Men att "bara" ha 3G är lite klent 2010 med tanke pa alla tjänster och sidor som nu optimeras mot bredband.

Det är OK pa sprang, men nja....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-10 15:00

Frågan som borde ställas från början. Color Blind, hur mycket surfar du och vad gör du när du surfar?

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-10 15:55
Ursprungligen av Color Blind:

Detta diskuteras säkert på annat håll, men jag har inte hittat något. Länka gärna om det redan finns en bra tråd...

Jag har en iPhone med Telenorabbonemang och fri surf. Jag ska ju kunna använda den som modem till datorn, men hur sjutton då? Jag har inte hittat några instruktioner någonstans.

Är det någon som vet hur bra detta funkar? Så bra att jag kan säga upp det fasta bredbandet där hemma och köra med telefonen?

Läst manualen och på support.apple.com?

Tack för hjälpen Kalle. Funkar finfint.

1
Bevaka tråden