Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VLC funkar inte på min nya iMac 21.5" och MKV trubbel med Quicktime

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerat VLC men programmet går inte igång... Bara står och hoppar på Dock, och högerklickar jag så kan jag bara välja tvångsavsluta.....

Vill spela MKV filer med VLC.

Installerat Perian för att få Quicktime player att acceptera MKV, men det funkar inte. Måste man göra något med än själva Perian installationen?

Tips på någon av de två frågorna..?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-12-06 13:23

Testa att avinstallera och installera VLC igen. Jag har då inga problem med det.

Ursprungligen av franzer:

Testa att avinstallera och installera VLC igen. Jag har då inga problem med det.

Redan prövat ett antal gånger utan framgång...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-12-17 00:28

Gäller det alla mkv-filer? Spelas andra format än h264 upp utan problem, exempelvis xvid?
Du kan ju prova en annan spelare: MPlayer OSX Extended

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-23 11:48
Ursprungligen av Swehiort:

Installerat VLC men programmet går inte igång... Bara står och hoppar på Dock, och högerklickar jag så kan jag bara välja tvångsavsluta.....

Vill spela MKV filer med VLC.

Installerat Perian för att få Quicktime player att acceptera MKV, men det funkar inte. Måste man göra något med än själva Perian installationen?

Tips på någon av de två frågorna..?

På min imac 21.5 funkar VLC med geforce 9400 kortet. Har du standard versionen också eller ATI som tillval ?

Ursprungligen av CUBEIS:

På min imac 21.5 funkar VLC med geforce 9400 kortet. Har du standard versionen också eller ATI som tillval ?

Visade sig att jag hade filer kvar från det jag kopierade över från min gamla iMac (porwerPC).
Tror jag läste i en av readme filerna som kom med VLC, vart man skulle ta bort dom.
När jag gjort det installerade jag om, och sen funkade det perfekt.

/Claes

1
Bevaka tråden