Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-problem m multiskrivare?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min PB Lombard klarar inte att etablera kontakt med min nya HP psc 2110-multifunktionsskrivare. Enligt HP support kan det bero på att USB-porten inte levererar tillräckligt med ström. Nån som känner till problemet, och som möjligen känner till några lösningar?
(Min frus Compaq fungerar med skrivaren, tyvärr, och min PB klarar alla andra USB-anslutningar.)
Mvh/Staffan Fritz

• Medlem
  • 2003-05-15 18:47

syns skrivaren i Apple Systeminformation ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-15 19:07

Är skrivaren ansluten direkt till datorn eller via någon form av hubb? Anlut den direkt till datorn. Prova att byta port också.

Jag minns att jag meckade med en sån där multiskrivare/skanner från HP utan att få den att fungera, men det var med Mac OS X Jaguar. Enligt min mening har HP buggiga (och groteskt stora) skrivarprogram.

Minns att skrivaren hade en annan lustig egenhet också. Om man hade apparaten igång och anslöt den till en dator med Windows 2000 eller XP sa det POFF och så kraschade datorn direkt. Plugga och spela, my ass! Tjår banjon, asså!

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2003-05-16 13:50

Är det så att skrivaren drar för mycket ström på USB porten så brukar det HJÄLPA med en hub eftersom de ofta kan leverera mer ström än datorn.

Håller med modo65 att HP:s skrivardrivisar är stora och buggiga, det gäller både på PC och Mac. Har ännu inte lyckats få min gamla ( men utmärkta ) Deskjet 870 Cxi att fungera under 9.2.2. HP:s installationsanvisningar är inte till mycket hjälp, även om jag gör som där står så funkar det inte, varken över serieport eller på min AXIS skrivarserver. Funkade utmärkt under 8.6.

/Göran

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-17 10:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av gpd
Är det så att skrivaren drar för mycket ström på USB porten så brukar det HJÄLPA med en hub eftersom de ofta kan leverera mer ström än datorn.

Javisst, HUB ger mera ström än datorn.
Det brukar finnas en switch på HUB, med den kan man ställa in HUB som passiv eller aktiv (vissa hubbar har inte switch).
Ställ in HUB för aktiv läge, den ger då ström. Man kan låna en HUB av en vän och testa.

• Medlem
  • 2003-05-20 13:54

Deskjet 870 Cx !
har för mig att det ligger fel drivrutiner på dras webb kör från australiens sida eller nått

1
Bevaka tråden