Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook med Push skickar från fel användare.

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Cokey, testade Facebook push igen och inget ljud här heller, så det får de fixa.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-15 15:51

Bra att det funkar..

OT/ Funkar TV.nu för er? Jag får push och sånt där men 24 timmar innan.. Oftast går det även då det som jag ställt in t.ex. 5 minuter innan men om det är mer en 1 dygn innan programmet så får jag då 24 timmar innan min påminnelse också. Har meddelat Tv.nu om detta. / OT

Ursprungligen av Cokey:

Bra att det funkar..

OT/ Funkar TV.nu för er? Jag får push och sånt där men 24 timmar innan.. Oftast går det även då det som jag ställt in t.ex. 5 minuter innan men om det är mer en 1 dygn innan programmet så får jag då 24 timmar innan min påminnelse också. Har meddelat Tv.nu om detta. / OT

Testade precis och den skickade ett push-meddelande precis när det skulle komma.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-15 17:52
Ursprungligen av Cokey:

Bra att det funkar..

OT/ Funkar TV.nu för er? Jag får push och sånt där men 24 timmar innan.. Oftast går det även då det som jag ställt in t.ex. 5 minuter innan men om det är mer en 1 dygn innan programmet så får jag då 24 timmar innan min påminnelse också. Har meddelat Tv.nu om detta. / OT

Jag får inte ens upp påminnknappen.

Ursprungligen av zappee:

Jag får inte ens upp påminnknappen.

Du har uppdaterat till senaste versionen?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-15 17:53
Ursprungligen av keptang:

Du har uppdaterat till senaste versionen?

Yes, pushfunktionen är aktiverad för programmet... men påminn dyker ej upp.

Ursprungligen av zappee:

Yes, pushfunktionen är aktiverad för programmet... men påminn dyker ej upp.

hmm.. ja, samma problem jag hade innan jag gjorde en total restore. Jag fick aldrig push att funka från TV.nu. Nu funkar det varje gång jag testat.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-15 18:01
Ursprungligen av keptang:

hmm.. ja, samma problem jag hade innan jag gjorde en total restore. Jag fick aldrig push att funka från TV.nu. Nu funkar det varje gång jag testat.

Okej, men eftersom funktionen inte är speciellt bra så väntar jag tills de släpper en uppdaterad version.

Tveksamt att det beror på TV.nu faktiskt, iom att efter restore blev jag av med diverse konstiga push-meddelanden och TV.nu fungerar.

  • Medlem
  • Habo
  • 2010-01-15 19:21

Har inte kört någon pushfix över huvudtaget men det får nog bli en restore på söndag efter att ha läst vidare.

Ursprungligen av TomasB:

Har inte kört någon pushfix över huvudtaget men det får nog bli en restore på söndag efter att ha läst vidare.

Jag har aldrig kört någon Push Fix heller, men offrade mig och gjorde en total restore, och allt funkar

Ursprungligen av keptang:

Jag har aldrig kört någon Push Fix heller, men offrade mig och gjorde en total restore, och allt funkar

Jag måste fråga: funkar allt?
Får du Push Notification för precis alla händelser?
Fungerar Push när du får ett nytt Meddelande i Facebook?

Ursprungligen av theplague:

Jag måste fråga: funkar allt?
Får du Push Notification för precis alla händelser?
Fungerar Push när du får ett nytt Meddelande i Facebook?

Ja, allt fungerar som jag kan tänka mig. Bl.a. Facebook.

Ursprungligen av keptang:

Ja, allt fungerar som jag kan tänka mig. Bl.a. Facebook.

Det funkar för mig med, för det mesta.
Det som specifikt inte fungerar är när någon skickar ett Meddelande till min facebook-inkorg(alltså inte skriver på min vägg eller kommenterar eller nåt), då får jag ingen Push-notis.
Men det får du?

  • Medlem
  • Habo
  • 2010-01-16 10:47

Har gjort en restore och använde mig av Blackra1n och allt verkar funka som det ska. Har installerat facebook och TV.nu men det står bara "Anslut till iTunes om du vill använda push-notiser" när jag öppnar de olika programmen.
Notiser är på för båda programmen och det verkar inte fungera. Vet inte riktigt vad telefonen vill att jag gör när jag ansluter. Hittar inga inställningar där?? Någon??

Glöm detta, jag hittade en tråd i 99. Undrar vad du Keptang gjorde som inte jag gjorde???

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-16 13:45
Ursprungligen av TomasB:

Har gjort en restore och använde mig av Blackra1n och allt verkar funka som det ska. Har installerat facebook och TV.nu men det står bara "Anslut till iTunes om du vill använda push-notiser" när jag öppnar de olika programmen.
Notiser är på för båda programmen och det verkar inte fungera. Vet inte riktigt vad telefonen vill att jag gör när jag ansluter. Hittar inga inställningar där?? Någon??

Glöm detta, jag hittade en tråd i 99. Undrar vad du Keptang gjorde som inte jag gjorde???

Fått ordning på det ännu?

Det jag gjorde när jag fick detta problemet var att jag la till PUSH Toggle i SBSettings och satte den på off sen på on. Startade om luren sen tog jag bort togglen igen då jag inte vill använda den egentligen. Nu fungerar allt som det ska..

  • Medlem
  • Habo
  • 2010-01-16 14:14

Gjorde samma sak men det fungerade inte ändå. Fortsatte att få andra människors push. Tröttnade och köpte push-fix 2 genom Pushfix.info
Funkar klockrent.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-16 17:10

Gött att det funkar men tradigt att man måste köpa nått sånt, iofs inga stora pengar men ändå..

Jag har nu ca 24h senare inte fått någon annan människors meddelanden. Vilket jag fick hela tiden förut.

Ja, jag får push-meddelande direkt då någon skickar ett meddelande.

Fuck, jag får de flesta meddelanden, men inte alla. Och aldrig vid meddelanden.
Kanse blir en återställning i veckan.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-17 18:52

Tror det är buggar i Facebook appen faktiskt.. Jag får inte heller "alltid" allt på facebook, men oftast. Meddelanden har jag dock fått dom få gånger jag fått något.

tv.nu fungerar fortfarande inte för mig.. Kommer och går.. Ska nog också köra en reset snart faktiskt..

Ursprungligen av Cokey:

Tror det är buggar i Facebook appen faktiskt.. Jag får inte heller "alltid" allt på facebook, men oftast. Meddelanden har jag dock fått dom få gånger jag fått något.

Samma här, på min 3GS (som inte är hackad alls) fungerar push i facebook till och från. Det har blivit bättre på de senaste dagarna, men det är långt ifrån allt som kommer.

Ursprungligen av Adrian B:

Samma här, på min 3GS (som inte är hackad alls) fungerar push i facebook till och från. Det har blivit bättre på de senaste dagarna, men det är långt ifrån allt som kommer.

Får du Notifications för Meddelanden?

Ursprungligen av theplague:

Får du Notifications för Meddelanden?

Vet inte, om du menar privata meddelanden alltså, jag har inte fått några sådana sedan jag började med push i Facebook. Men om någon t.ex. kommenterat en bild eller statusen eller liknande så får jag det via push.

Ursprungligen av Adrian B:

Vet inte, om du menar privata meddelanden alltså, jag har inte fått några sådana sedan jag började med push i Facebook. Men om någon t.ex. kommenterat en bild eller statusen eller liknande så får jag det via push.

Precis, menar privata meddelanden.
Det andra funkar för det mesta för mig, men inte privata meddelanden.

Ursprungligen av theplague:

Precis, menar privata meddelanden.
Det andra funkar för det mesta för mig, men inte privata meddelanden.

Idag fick jag ett pushmeddelande om ett privat meddelande på facebook.

Ursprungligen av Adrian B:

Idag fick jag ett pushmeddelande om ett privat meddelande på facebook.

Blir det en "bricka" på Facebook-ikonen med?
Läs vidare här: http://www.99.se/1862433-post58.html

Ursprungligen av theplague:

Blir det en "bricka" på Facebook-ikonen med?
Läs vidare här: http://www.99.se/1862433-post58.html

Det minns jag inte, tror inte det. Men jag kan kolla nästa gång.

Jag har bara fått ett privat meddelande sen den nya versionen, men den fick jag nog pushad. Däremot stör det mig gruvligt att det inte blir något ljud.

Bevaka tråden