Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se SVT Play i iPhone?

Tråden skapades och har fått 105 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-01-12 17:06

Har hört folk som kör SVT play i sin iPhone redan. Var kan man få tag i det? Det finns inte heller på Cydia. Var får man tag i betan?

Ursprungligen av Myrslok:

Har hört folk som kör SVT play i sin iPhone redan. Var kan man få tag i det? Det finns inte heller på Cydia. Var får man tag i betan?

Svt play är inte släppt och finns därmet inte tillgänglig. De som ändå kör den, jobbar med största sannolikhet med utvecklingen av programmet.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-01-12 17:52

Konstigt att inte SVT lägger ut det på Cydia, men skulle Apple få reda på det blir de väl sura och nekar godkännande. Finns dock en del andra program som släppts till Cydia innan de gått igenom Apples sega kvarnar till App store.
Spotify låg väl ute på Cydia innan den blev offciellt godkänd av Steve o co.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-12 20:12
Ursprungligen av Myrslok:

Konstigt att inte SVT lägger ut det på Cydia, men skulle Apple få reda på det blir de väl sura och nekar godkännande. Finns dock en del andra program som släppts till Cydia innan de gått igenom Apples sega kvarnar till App store.
Spotify låg väl ute på Cydia innan den blev offciellt godkänd av Steve o co.

Konstigt?

De vill väl inte stödja jailbreaking.

Det lär varit någon fulversion av Spotify, inget officiellt.

Apple sa nej till SVT Play-appen därför att videokvaliteten var för hög.

Ursprungligen av Stinky:

Apple sa nej till SVT Play-appen därför att videokvaliteten var för hög.

Har du källa på det?

Ursprungligen av Goflorp:

Har du källa på det?

Ursprungligen av kainen:

Har du någon källa för detta?

På idg bekräftar svt detta.
SVT Play till iPhone försenas - IDG.se

Även resume rapporterar.
Resumé: Iphone – var god dröj!

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-01-16 11:31
Ursprungligen av Stinky:

Apple sa nej till SVT Play-appen därför att videokvaliteten var för hög.

Har du någon källa för detta?

Källan är en "källa inom SVT" som Metro har. Jag tror att Metro har blivit blåsta. Kanske har Apple gett bakläxa på appen - sådant händer varje dag - men inte pga videostreamarna skulle ha för hög bitrate. Man kan surfa till en miljon sajter med videos med för hög bitrate - det enda som händer är att det inte...tja, det händer ingenting helt enkelt. Det finns apps på appstore som t.ex. samlar webbkameror från hela världen - och andra videostreamar (bevakningskameror t.ex.) - och dom som har för hög bitrate laddar inte. That's all. Varför en sådan ventil inne i appen skulle behövas fattar jag inte. Detta är något som 3G stryper - inte appsen eller iPhones CPU/GPU. Min iPhone kan visa mina egna videos - som jag alltså har på flashdisken - med en bitrate som man bara kan drömma om att 3G skulle klara att streama.

Kan det vara så att Apple upptäckt att appen helt enkelt inte fixar SVT's egna streamar - och därför stoppar appen därför att användare skulle skylla på Apple/iPhone när det inte funkar? Kan SVT's app-team vara så inkompetenta?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-01-16 17:32
Ursprungligen av Zimmerman:

Källan är en "källa inom SVT" som Metro har. Jag tror att Metro har blivit blåsta. Kanske har Apple gett bakläxa på appen - sådant händer varje dag - men inte pga videostreamarna skulle ha för hög bitrate. Man kan surfa till en miljon sajter med videos med för hög bitrate - det enda som händer är att det inte...tja, det händer ingenting helt enkelt. Det finns apps på appstore som t.ex. samlar webbkameror från hela världen - och andra videostreamar (bevakningskameror t.ex.) - och dom som har för hög bitrate laddar inte. That's all. Varför en sådan ventil inne i appen skulle behövas fattar jag inte. Detta är något som 3G stryper - inte appsen eller iPhones CPU/GPU. Min iPhone kan visa mina egna videos - som jag alltså har på flashdisken - med en bitrate som man bara kan drömma om att 3G skulle klara att streama.

Kan det vara så att Apple upptäckt att appen helt enkelt inte fixar SVT's egna streamar - och därför stoppar appen därför att användare skulle skylla på Apple/iPhone när det inte funkar? Kan SVT's app-team vara så inkompetenta?

Det är väl AT&T som är problemet, då dom inte vill att det skal gå för mycket trafik över doms klena 3G nät.
Här i Sverige är det nog inga problemer med datamängden över 3G, begränsningarna ligger på nätet i USA, som tyvärr också sätter stopp för VOIP (Skype) via 3G.

Ursprungligen av smurf:

Det är väl AT&T som är problemet, då dom inte vill att det skal gå för mycket trafik över doms klena 3G nät.
Här i Sverige är det nog inga problemer med datamängden över 3G, begränsningarna ligger på nätet i USA, som tyvärr också sätter stopp för VOIP (Skype) via 3G.

Jag tror inte att det är datamängden som sätter stopp för VOIP via 3G, där är det nog enklare än så. Ingen teleoperatör är intresserad av att släppa in en VOIP tjänst som de själva inte hanterar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-17 02:03
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte att det är datamängden som sätter stopp för VOIP via 3G, där är det nog enklare än så. Ingen teleoperatör är intresserad av att släppa in en VOIP tjänst som de själva inte hanterar.

Teleoperatörerna är inte intresserade utav VOIP eftersom de tjänar inget på det. Det är samtal och sms som de tjänar pengar på. Data trafiken har för små marginelar för att vara lönsam.

//Rob

  • Medlem
  • 2010-01-16 13:00

SVT påstår enligt Resumé att de tekniska specifikationskraven har ändrats.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-16 13:33
Ursprungligen av Baron:

SVT påstår enligt Resumé att de tekniska specifikationskraven har ändrats.

Enligt IDG-länken ovan också.

Ja, Apples deal med AT&T sätter spärr på datamängden i SVT:s app. Absurt men sant.

Så...då kan man bara dra slutsatsen att företaget som gjorde TV4-appen var vakna och kompetenta, men inte dom som gjorde SVT-appen.

  • Medlem
  • 2010-01-16 21:10

Eller att TV4 råkade uppfylla de nya tekniska kriterierna redan innan de krävdes?

Vilken tur Undrar varför dom valde att krana ut sämre bild/ljud än vad som begärdes (då)? Skumt.

Ursprungligen av Baron:

Eller att TV4 råkade uppfylla de nya tekniska kriterierna redan innan de krävdes?

  • Medlem
  • 2010-01-16 21:18
Ursprungligen av Zimmerman:

Vilken tur Undrar varför dom valde att krana ut sämre bild/ljud än vad som begärdes (då)? Skumt.

Vet vi att det är just det som skiljer SVT från ett OK?

Nej, jag har ju klämt ur mig tvivel om detta i tråden, men alla andra verkar tro det Kanske får vi veta sanningen en vacker dag. Men...det tvivlar jag också på...eftersom källorna kommer att vara så diffusa/anonyma. Dessutom är det så oviktigt att ämnet snart dör ut...inom 24 timmar skulle jag tro (denna tråd också). Jag borde göra något viktigare än att skriva detta inlägg t.ex....måste skärpa mig...skaffa ett liv igen (har varit utan sedan 4 timmar ungefär).

Ursprungligen av Baron:

Vet vi att det är just det som skiljer SVT från ett OK?

Ursprungligen av Baron:

Eller att TV4 råkade uppfylla de nya tekniska kriterierna redan innan de krävdes?

Alternativt så hann den godkännas innan de nya villkoren kom. Det är i alla fall den förklaring som jag har hört

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-01-20 00:14

Problemet här var antagligen inte att det var för hög bit rate i sig, utan att de saknade en alternativ låg-bitrate-ström:

Ursprungligen av http://developer.apple.com/iphone/news/archives/december2009/#livetvstreaming:

You must include a low quality stream of no more than 64 Kbps for your app to resort to when network conditions demand it, along with the higher quality streams you want to deliver to your customers when the network can support it.

Jag börjar undrar vad som har hänt med Svt-appen?? Det skulle ju gå så fort numera.. Dessutom så har den ju varit inlämnad en gång redan.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-02-04 13:37

Jag blir sjuk av längtan. Eller så jävlas Apple tbx pga SVT stjärtiga PR-kupp med Dear Steve Jobs-siten. Dessa smarta reklamare i hufvudstaden.

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-02-05 06:00
Ursprungligen av babyman:

Jag blir sjuk av längtan. Eller så jävlas Apple tbx pga SVT stjärtiga PR-kupp med Dear Steve Jobs-siten. Dessa smarta reklamare i hufvudstaden.

Ja, nu får de ju ta och kamma till sig. Väntan börjar bli frustrerande. Vilket antiklimax!

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-02-05 10:19

Den 11 smäller det:

SVT nyhetsbrev

Tummen upp!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-05 11:04

Yes!

Yes!!

Bevaka tråden