Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur göra gömda ikoner synliga?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-15 08:56

Jag har installerat för många program, vilket gör att en del inte syns på skärmarna. Jag kan ju starta dem via Spotlight, men jag kan inte ta bort dem. Även om jag raderar andra program, flyttas de inte fram. Och jag kan inte installera dem igen, AppStore säger att de redan är installerade. Hur ska jag få dem "synliga"?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-01-15 09:13

En chansning eftersom jag aldrig försökt själv; bocka av appen i iTunes och synka sen telefonen, bocka sen i samma app och synka igen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-15 09:54
Ursprungligen av NickZse:

En chansning eftersom jag aldrig försökt själv; bocka av appen i iTunes och synka sen telefonen, bocka sen i samma app och synka igen.

Det borde funka, men datorn är i Sverige och jag (och iPhonen) i Mocambique

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-01-15 13:22
Ursprungligen av kenjon:

Det borde funka, men datorn är i Sverige och jag (och iPhonen) i Mocambique

Ajdå. Jag har en liten dröm om att i framtiden ska man kunna synka sin telefon över internet mot sitt eget itunes-bibliotek från valfri dator med iTunes installerat. Men det är bara min lilla dröm och den hjälper ju inte dig i dagsläget...

Surt..

Jag tror också de bara går via iTunes.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-15 14:34

Du kan väl hitta någon dator där som du kan installera iTunes på och sedan logga in på ditt appstore konto. Då bör apparna laddas ned till datorn.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-16 09:05
Ursprungligen av jonasolof:

Du kan väl hitta någon dator där som du kan installera iTunes på och sedan logga in på ditt appstore konto. Då bör apparna laddas ned till datorn.

Jodå, men då blir jag (tillfälligt) av med all musik tills jag kommer hem igen (tre månader). Det är nog lättare att lära sej leva utan ikonerna

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-17 00:02

Hitta någon annan iphoneanvändare till vars iphone du kan kopiera över din musik med appen iFiles. Sedan kan du synca appar i ituness och därefter köra tillbaka musiken till din egen ifiles och spela låtarna därifrån istället för i ipod appen. Du kan köra över låtarna med wifi eller bluetooth, jailbreak behövs inte.

Min äldsta grabb skickade över låtar på det viset till min från hans iphone.

Appen kan användas för dokument, musik, video mm. Fördelen jämfört med andra program som använder iphone som server är att man lätt kan lägga upp en folderstruktur. Dessutom kan du lägga upp musiken på en PC så du behöver inte hitta någon annan med iphone, det är bara en variant.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-17 08:04
Ursprungligen av jonasolof:

Hitta någon annan iphoneanvändare till vars iphone du kan kopiera över din musik med appen iFiles. Sedan kan du synca appar i ituness och därefter köra tillbaka musiken till din egen ifiles och spela låtarna därifrån istället för i ipod appen. Du kan köra över låtarna med wifi eller bluetooth, jailbreak behövs inte.

Min äldsta grabb skickade över låtar på det viset till min från hans iphone.

Appen kan användas för dokument, musik, video mm. Fördelen jämfört med andra program som använder iphone som server är att man lätt kan lägga upp en folderstruktur. Dessutom kan du lägga upp musiken på en PC så du behöver inte hitta någon annan med iphone, det är bara en variant.

Annan iPhoneanvändare är inte så lätt att hitta här, men PC finns det. Tack för tipset!

Edit: Kräver väl jailbreak också, annars kommer jag inte åt musiken...

Senast redigerat 2010-01-17 08:22
  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2010-01-17 21:05

Råka få så på min men det löste sig genom att söka efter programmet tills jag kom hem där jag fick göre iTunes proceduren. Bocka ur / Synka / Bocka i / synka så kom iconerna fram.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-18 06:42
Ursprungligen av Dale:

Råka få så på min men det löste sig genom att söka efter programmet tills jag kom hem där jag fick göre iTunes proceduren. Bocka ur / Synka / Bocka i / synka så kom iconerna fram.

Japp, det är jag med på men datorn står hemma i Sverige....

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-19 11:22
Ursprungligen av kenjon:

Annan iPhoneanvändare är inte så lätt att hitta här, men PC finns det. Tack för tipset!

Edit: Kräver väl jailbreak också, annars kommer jag inte åt musiken...

Jag är osäker -- om du har itunes på PCnlkan du inte få över musiken från iphonen till den? Sedan kan du kopiera musiken till en annan folder på PCn och kopiera hela den foldern till iFiles på iphonen. Men jag är inte säker på att du t ex kan backa upp musiken från din iphone till itunes om den inte fanns där från början. Det skulle ju göra att man kan kopiera köpt musik till andra. frågan är då om det finns andra PC- program som tankar över musiken från ipodfunktionen i iphone till valfri folder på PCn. Det gör det troligen.

Kolla Transfer iPod to iTunes, copy iPod to PC and iPod to computer och iFiles

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-01-20 20:39

Bara av ren nyfikenhet: Hur många program har du installerat?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-21 14:11
Ursprungligen av kainen:

Bara av ren nyfikenhet: Hur många program har du installerat?

Har rensat en hel del emellanåt, just nu har jag tre tomma ikonplatser. Men har över 300 program i iTunes:Program. Och då är det inte många som är spel...

Kenjon:
Såg detta, du har inte hjälp av det på något vis?:
How to Get More Than 11 Pages of Apps (No Jailbreak) | Apple iPhone School

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-29 14:12
Ursprungligen av theplague:

Kenjon:
Såg detta, du har inte hjälp av det på något vis?:
How to Get More Than 11 Pages of Apps (No Jailbreak) | Apple iPhone School

Tack, funkade kalas!!!
Skulle läggas in i en av de Klibbiga trådarna som tips!

Ursprungligen av kenjon:

Tack, funkade kalas!!!
Skulle läggas in i en av de Klibbiga trådarna som tips!

Fint!

1
Bevaka tråden