Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man se om återställd iPhone har varit jailbreakad?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2010-01-16 18:05

Jag Ska återställa iPhonen till farbriksinställningar för att jag ska lämna in den på service och jag undrar om dom kan se att den är jailbreakad? Och om de skulle göra det vad händer då? Låser dom iPhonen och skickart tillbaka den eller låter dom den bara var och tar bort garantin?

Finns säkert 100 stycken trådar om detta men jag är så dålig på att söka. :/

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-16 18:15

Då ger jag dig ett tips på hur man söker här:
site:99.se jailbreak garanti återställa - Google-sökning

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-16 21:56

Om iPhonen är jailbreakad när du lämnar in den eller om något väldigt uppenbart tyder på att den har varit det, kommer du bli nekad garanti. Men ingen kommer att sitta och utreda och leta efter dolda bevis på tidigare jailbreakningar, om det nu ens är möjligt. Det orkar de inte, har inte tid med och bryr sig inte heller om.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2010-01-17 17:12

okej det låter bra :D.. det är så att när jag återställde den så står det att 120mb av iphonens minne är använt, någon som vet varför det är så? det var inte så när jag köpte den som ny. så jag undrar om det är minne kvar från jailbreaken?

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-17 20:42
Ursprungligen av Addox:

okej det låter bra :D.. det är så att när jag återställde den så står det att 120mb av iphonens minne är använt, någon som vet varför det är så? det var inte så när jag köpte den som ny. så jag undrar om det är minne kvar från jailbreaken?

Det är OSet i sig...

1
Bevaka tråden