Jag har över 800 bilder på mitt Flickr-konto.
Det är platser, männsikor i livets alla skeden, händelser etc.
INGA av mina foton är av det minsta sexuell natur, det finns inga nakenmodeller eller liknande.
Noterar att det finns personer som är inne och markerar upp mina bilder som favoriter.
Då kan man bla göra bildspel på sin dator över sina favoriter.
Den funktionen missbrukas och mina foton på äldre betongarbetare bokas som "favs" av män som
* inte fotograferar,
* inte har ngt namn eller kontaktinfo,
* inte har några sets,
* de har ingenting mer än medlemskap i grupper (ex: Horny old Men eller "Children on the beach" osv).
Deras intresse är rent sexuellt och de utnyttjar Flickr för att blänga på foton.
Kruxet är ju då att de personer jag tagit bilder på knappast känner sig bekväma....
En del återvänder till "sin" bild och får se att ngn konstig människa lagt upp dem som sitt favorit-onani-objekt. ....
Så, kika lite bland dina bilder och KOLLA UPP när ngn lägger in din bild som "fav"...
En del har inte riktigt rent mjöl i påsen här.
Det känns lite unket att ens 'modeller' - en del i tonåren - skall bli utsatta för sånt här.
Fotona på tonårstöserna i släkten fick jag så många kommentarer av type "Oh Sexy!" och "She makes me horny" att jag fått sätta restriktioner på VEM som kan kommentera ...(till enbart de som är contacts)
jag har stött på fem personer på mina ca 800 bilder.
Jag kollar numera upp varenda snubbe som addar mina bilder som fav.
En av dem hade ett kvinnoansikte som avatar, om det var en kvinna eller ngn som enbart utgav sig för att vara kvinna för att 'inte väcka misstankar' vill jag låta vara osagt.
Är det fler än jag som råkat ut för liknande?