Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur flytta kontakter från annan mobil till iphone?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 08:46

Hej! Tack vare Ifun har jag sedan i natt en upplåst Phone, kanon! Är alltid lite orolig när man skall ställa en fråga i ett sådant här forum där de flesta har rätt bra koll på allt, men iaf... Försöker hitta ett sätt att flytta mina drygt 400 kontakter från min SonyEricsson P1i. Har sökt på nätet (och här) men inte lyckats. Någon som vet? Hälsningar AWB

Om du har PC/Microsoft: Ericsson -> Outlook -> iTunes -> iPhone -> Klart. [Synken är bättre än Ericsson/Sony, Sony Vaio:D ]

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 10:47

jäss, går även att exportera till MS-minneskort i SE-luren, sen importera vbf(?)-filen från MS-kortet i outlook, o sen i itunes "synka kontakter med windows outlook" typ

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 21:57

Tack 4sprung och Dilla! Jag körde på 4sprungs alternativ och det funkade kanon (men klockslagen i aktiviteter i almanackan ändrade sig) och alla kontakter är på rätt ställe. Än en gång tack!

Oerhört märkligt att det ska vara så krångligt att göra det som ALLA vill göra när de köper en ny mobil: flytta över existerande kontakter och annan data!

Det finns ett mycket enklare sätt att exportera kontakterna från SonyEricsson till iPhone:
Markera alla kontakter, välj Skicka som MMS och skicka till en annan mobil.
Flytta sedan SIM-kortet till din iPhone och starta den. Vidarebefordra sedan MMS från den andra mobilen till din iPhone. Öppna MMS och välj Skapa nya kontakter.

Jag gjorde nyss detta med 239 kontakter i ett MMS, snabbt och enkelt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-18 08:00

Jag är två på bollen men här finns en guide jag skrev ihop när jag själv migrerade från SE till iPhone

iPhone FAQ - iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige

Henrik Ahlen får GULDSTJÄRNAN: mmsade just 542 kontakter från SE till Iphone och la till dom.. Fix och OK!!! Mne gör inte som jag.. lägg till en gång till ....

PS Om du har en fungerande SE med eget sim-kort ochh en Iphone med ett nytt eget sim-kort så behöver du inte flytta sim-kort utan det är bara att tuta och köra!!! markera allakontakter och skicka dom som mms till Iphonen och lägg till .. som Henrik berättade.

För Mac-användare är det hela enklare än man kan tro. Till skillnad från iPhone kan man ju koppla upp SonyEricsson till en Macbooks bluetooth. Detta gör det hela väldigt enkelt.

1. Gå in på Sony Ericsson - Sony Ericsson och klicka in dig till just din mobil. Ladda ner iSync-plugins. (Är möjligt att detta steg kan hoppas över)
2. Koppla ihop SonyEricsson med din Macbook med Verktygsprogrammet Bluetoothöverföring.
3. Starta iSync
4. Välj vad du vill synka över från din mobil till datorn. Kontakterna läggs sedan i Adressboken.
5. Koppla in din nya iPhone och välj under Info i iTunes att synka kontakter, och vips är hela din gamla kontaktlista där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-25 11:23

enklaste lösningen:

synca kontakerna till Gmail, sedan ner till iPhonen. från en SonyEricsson (ej android) så heter det SyncML tror jag...

gmail har lathundar för en massa olika telefoner..

Som jag skrev i en annan tråd i samma ämne. Använd Basota.com, helt gratis och utan meck! Basota fungerar oavsett om du har symbian, Android, Blackberry. Dvs. för Symbian har Basota SyncML -stöd.

1
Bevaka tråden