Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

glappkontakt för hörluruttaget i iphone 3G

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-01-18 16:35

Hej!
Jag har glappkontakt i min vita Iphone 3G(16GB). Det yttrar sig på följande sätt, när man sätter i hörlur kontakten måste man klicka på "play" 5- 6 ggr för att den ska börja spela. Annars så går den tillbaka till pause. När den väl spelar så spelar den för fort men massa "hackande" eller ibland bara på en hörlur... Snurrar man kontakten när den sitter i, kan man få till normalt ljud. Efter lite meckande så spelar den normal, jag har provat ett flertal olika hörlurar alla med samma problem : (

Jag har en spricka(i den vit plasten) vid nedre delen av "ljud på/av" knappen, alltså mellan knappen och "silver" ramen. sådet är säkrt en del som fått sig en törn...

Någon som har samma problem? eller har lösning?

  • Medlem
  • Arvidsjaur
  • 2010-01-18 18:04

Kolla om du har nå ludd eller skräp i botten av hörlurskontakten på din iPhone, jag hade samma fel på min och det var bara att ta bort allt ludd

Åh, jag har precis samma problem! Upplevde det först för någon vecka sedan. Det är garanterat fel på hörlursuttaget och inte på hörlurarna, då jag använder hörlurarna i andra prylar utan problem. Ljudet spelas upp normalt när jag "trycker" på hörlurspluggen bakåt. Det verkar dock inte finnas någonting i uttaget.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-01-19 09:25

Så där jahh! Nu var problemet löst! Tack för tippset med ludden!
Har nu pillat upp en "redig" hög med ludd och ljudet är perfekt igen! TACK!!!

Jag fick en "ahaa upplevelse" när jag stoppade i hörlurskontakten och det klicka till... Det har det inte gjort på väldigt länge

paaaaaatrick, mitt tipps stoppa in en nål eller likande och "gräv" lite så hittar du mer än du anar
Min vita iphone så var botten av uttaget mörkt innan jag tog ut allt ludd, nu är det vitt igen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-25 13:50

Tack för tipset, hade samma problem. Massor med ludd där inne.

Och tack 99 för en hygglig sökfunktion.

1
Bevaka tråden