Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

För enkelt - låsa upp utan jailbreak?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Det är antagligen en för uppenbar fråga, men jag har inte kunnat hitta svar på forumet.

Jag har en uppdaterad iPhone 3GS, inköpt nu i december från Telia, som jag vill använda med en utländsk operatör. Finns det något sätta att låsa upp telefonen, utan att jailbreak:a den (eller skaffa ett separat sim-kort, som rebel-sim)? Jag är inte intresserad av den extra funktionalitet som jailbreak ger - jag vill bara kunna ringa med en annan operatör än Telia.

Tack!

Peter

Jailbreak krävs.

Hur fungerar det med operatörer som finns i flera länder? Exempel så finns ju telenor i Norge och Sverige, Telia finns i Sverige och Danmark. Är det så att man kan använda ett SIMkort som är köpt i det land man vill använda den, utan att låsa upp?

Nej. Upplåst telefon krävs.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-10-15 21:32

Kan man se om iphone är låst?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-15 23:01
Ursprungligen av xydan:

Kan man se om iphone är låst?

Beror på, utveckla din situation.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-10-17 00:12

Kan man gå in i någon meny och se att mobilen är låst till Tele2, eller måste man testa och sätta in ett annat kort för att kunna se detta. Har fått mobilen så jag vet inte om jag måste låsa upp den för att kunna använda Telia eller Tre.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-17 00:39

Stoppa in ett simkort. Står det att sim kortet inte stöds är den låst. Ring till operatören som sålde den och fråga om det är möjligt att låsa upp den.

//Rob

1
Bevaka tråden