Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Windows på min iMac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-18 20:13

hej!
har stött på lite problem..

jag tänkte att jag skulle prova spela ett PC på min mac.
så jag installerade windows vista med hjälp av boot camp assistant.

när windows ska starta så ser det ut så här :S
YouTube - Windows on mac

går inte att göra ett skit

hur får jag datorn att starta med leopard igen?

vad kan man göra för att få windows att fungera?
kan man inte köra windows samidigt som leopard? så att man får windows i ett fönster på leopardskrivbordet?

väldigt tacksam för hjälp

Mvh
Patrik

Håll nere Alt när du startar maskinen, har du installerat rätt skall du få ett val mellan vad du vill köra.

Vista suger rejält i Bootcamp med drivers och dyl.

Bootcamp är inte "windows i ett fönster", det är att boota om maskinen och den blir en PC, varken mer eller mindre.

Du skriver "leopard", menar du "Snow leopard"

Ursprungligen av GoliAth:

kan man inte köra windows samidigt som leopard? så att man får windows i ett fönster på leopardskrivbordet?

Jo, det kan du. Men då behöver du ett program för detta, t.ex VMware Fusion, eller Parallels Desktop, eller Sun VirtualBox.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-18 23:25

ok.. är det betal program allihop eller?

de verkar som den ändrar upplösningen på skärmen hela tiden därför den blinkar så där hela tiden..
trycker jag ctl,alt del och sen på avbryt så funkar det.. men varje gågn jag startar om datorn så är det samma visa...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-01-19 01:47

Jag kör nya Parallels och det funkar perfekt. Tyvärr är det ett betalprogram, men det kan det vara värt.

Med Parallels så kör man båda operativsystemen samtidigt. Riktigt smidigt, då jag använder windows för att bara spela poker på.

Ursprungligen av GoliAth:

ok.. är det betal program allihop eller?

Du fick ju länkar till alla programmen. Hade du orkat klicka på dem, så hade du snabbt sett vilka som är betalprogram.

1
Bevaka tråden