Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook med Push skickar från fel användare.

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag måste understryka att jag kommit fram till att jag får Push-notis om privata Meddelanden - MEN, att de inte kommer upp som badge/bricka på Facebook-ikonen.

Jag hade nämligen "Påminnelser" avstängt(medvetet) under Facebookinställningar, och bara "Ljud" och "Brickor" aktiverade.
Nu testade jag att slå på "Påminnelser" och då får jag upp en sådan ruta även vid nytt meddelande(men fortfarande ingen bricka på ikonen).

Samma för er?

Ursprungligen av theplague:

Jag måste understryka att jag kommit fram till att jag får Push-notis om privata Meddelanden - MEN, att de inte kommer upp som badge/bricka på Facebook-ikonen.

Jag hade nämligen "Påminnelser" avstängt(medvetet) under Facebookinställningar, och bara "Ljud" och "Brickor" aktiverade.
Nu testade jag att slå på "Påminnelser" och då får jag upp en sådan ruta även vid nytt meddelande(men fortfarande ingen bricka på ikonen).

Samma för er?

Jag ska testa nu och se om jag får någon uppdatering på ikonen. Återkommer!

Uppdatering: Nej, ingen badge på ikonen angående olästa meddelanden. Men push-meddelandet fick jag.

Ok, skönt då är allt samma för mig som dig/er.

Det där verkar bara påverka de som kör Facebook via Safari, då kan man använda URL:er från en annan användare och på det sättet kan logga in som fel användare.

Varför man skulle använda det via Safari när man har en iPhone verkar märkligt

Möjligt om man får ett mail vidarebefordrat till sig från en kompis med en länk i så öppnas den kanske i Safari.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-03-08 12:42

Jag har en iphone 2g med 3.1.2, för mig funkar inte push för facebook.
hur ska jag göra för att få det att funka? allt är påslaget?
telefonen är jailbrakead enligt guide på iclarified.

Ursprungligen av Mockan:

Jag har en iphone 2g med 3.1.2, för mig funkar inte push för facebook.
hur ska jag göra för att få det att funka? allt är påslaget?
telefonen är jailbrakead enligt guide på iclarified.

Det är för att du har Hacktiverat den.
Du måste styra upp en bra Pushfix. Kolla in detta(och återkom med resultat):
[cmdshft] Blog Archive Free Push Fix for hacktivated iPhone’s is here!

Push för Facebook har inte fungerat bra någonsin, det är inget att göra åt det. Vi får hoppas det kommer en uppdatering som fixar allt strul snart.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-03-08 16:15

Har följt guiden nu, installationen gick bra och får upp att de funkar i IPusher.app
nu är de bara frågan om de funkar om nån gör nått på Facebook, ska den ge en notis så fort nån kommenterar min status eller så?

Ursprungligen av Mockan:

nu är de bara frågan om de funkar om nån gör nått på Facebook, ska den ge en notis så fort nån kommenterar min status eller så?

Ja, det stämmer.

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, det stämmer.

Det ska den som sagt... Men det är väldigt till och från det där. Dessutom har de fortfarande inte fixat problemet med att det inte blir något ljud i samband med en "notifiering" om man valt det.

Ursprungligen av Capeman:

Det ska den som sagt... Men det är väldigt till och från det där. Dessutom har de fortfarande inte fixat problemet med att det inte blir något ljud i samband med en "notifiering" om man valt det.

Ja, det är långt ifrån konsekvent. Ibland är det blixtsnabbt och fungerar bra, ibland mindre bra. "Räknesiffran" på appen är inte heller konsekvent.

Även själva appen är lite dålig ibland på att registrera att man faktiskt läst notifications och nollställa räknesiffran på appen.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-03-08 17:19

Ipusher.app gav inte nått meddelande innan jag körde guiden där, men gjorde det efter guiden. så rimligtvis borde då push funka nu. får väl se om nån skriver eller gör nått på facebook och se om det nu funkar.

...och att det inte blir någon bricka på hemmaskärmikonen vid nytt meddelande. Märkligt.

Idag fick jag otroligt nog ett ljud när jag fick en pushad kommentar på ett foto, första gången! Ingen uppdatering av Facebook-appen har ju kommit, så det är lite intressant.

Någon annan som upplevt det idag?

Ursprungligen av Capeman:

Idag fick jag otroligt nog ett ljud när jag fick en pushad kommentar på ett foto, första gången! Ingen uppdatering av Facebook-appen har ju kommit, så det är lite intressant.

Någon annan som upplevt det idag?

Samma här.
Jag letade som idiot efter vad det var som hade orsakat ljudet och ignorerade totalt att jag hade en notis om fotokommentar från Facebook, men efter uteslutning kom jag fram till att det måste vara för den.
De kanske är på gång med en lösning för deras Push nu.

Ursprungligen av theplague:

Samma här.
Jag letade som idiot efter vad det var som hade orsakat ljudet och ignorerade totalt att jag hade en notis om fotokommentar från Facebook, men efter uteslutning kom jag fram till att det måste vara för den.
De kanske är på gång med en lösning för deras Push nu.

Jag hoppas det, den har varit under all kritik sen förra versionen. Jag har dock fått fler pushmeddelanden utan ljud under dagen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-15 10:32

I början fick jag också ett ljud med push. Men det var bara någon gång nu kommer det inget ljud alls.

För de som har hacktiverat sina iPhones finns sen någon månad tillbaka Push Doctor som fixar pushen genom att man installerar ett riktigt certifikat som bara en telefon får. Finns på den här sidan. Jag gjorde det för någon månad sen på min 2G iPhone och har fungerande push sen dess. Vet inte om sidan fortfarande fungerar.

//Rob

Intressant. Jag fick aldrig ljud vid push i början, det är som sagt först idag det har hänt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-15 22:56

ojdå.. låter ju bra, har aldrig fått ett endaste ljud..

Har fått en mängd Pushmeddelanden idag; tyvärr var det bara ett av dem som hade ljud. Skumt.

Jag fick första med ljud nu ikväll. Ganska irriterande

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-17 08:11
Ursprungligen av Adrian B:

Jag fick första med ljud nu ikväll. Ganska irriterande

Man kan stänga av ljudet på push i inställningarna.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Man kan stänga av ljudet på push i inställningarna.

Jo, precis, och man kan göra det per app, som tur är. Det jag menade var bara att jag omedelbart fann det irriterade. Mest för att jag misstog det för ett SMS som ju oftast är mera intressanta än facebooknotiser. Men jag tycker det är bra att det finns där för de som vill ha det på.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-17 18:16

Fick också mitt första ljud igår!

Ikväll fick jag ett ljud för ett Meddelande. De kanske är något på spåren...

Edit: Och nu för en fotokommentar

Senast redigerat 2010-04-18 01:45

Ja någonting är det som händer. Två meddelanden med ljud har jag fått och ett antal utan.

Under inställningen Notiser på iPhone står det; "ljud, påminnelser och brickor" - vad är brickor?

Jag har inte sett att någon annan undrar, är betydelsen så solklar för er andra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-24 03:24
Ursprungligen av Olav Rust:

Under inställningen Notiser på iPhone står det; "ljud, påminnelser och brickor" - vad är brickor?

Jag har inte sett att någon annan undrar, är betydelsen så solklar för er andra?

Brickor är Apples namn på de små röda skyltarna med en siffra i som appar kan ha. Mail-appen visar tex hur många olästa mail den har med en bricka.

Jag hade nog kallat det badge istället.

Bevaka tråden