- lurefiix
- Medlem ●
- Sollentuna
Så jäkla surt att man redan köpt feX.. kunde inte denna uppdatering kommit lite tidigare..
Jo, om de hade den klar tidigare. Då hade den kunnat komma.
Men var inte han som skapade appen sur över apples itunes hantering blablabla osv? Har han ändrat åsikt nu eller är det nån annan som gör appen?
Vad exakt gör den nya funktionen för att synka kontakter? Vilken information skickas åt vilket håll?
Provade den igår, kändes sådär milt sagt. Den verkar synka från Facebook > iPhone Adressbok. Så långt allt ok om man vill ha det så. Sedan vill den synka in bilden till Mac OS X adressbok. Problemet för mig är att bilden inte kom in utan det kom bara in en textsträng, någon form av Facebook-url. Min adressbok är väldigt ordnad så det blev til att backa via Time Machine.
Provade den igår, kändes sådär milt sagt. Den verkar synka från Facebook > iPhone Adressbok. Så långt allt ok om man vill ha det så. Sedan vill den synka in bilden till Mac OS X adressbok. Problemet för mig är att bilden inte kom in utan det kom bara in en textsträng, någon form av Facebook-url. Min adressbok är väldigt ordnad så det blev til att backa via Time Machine.
Det var lite det jag var rädd för... Jag vill verkligen inte ha in alla de jag har på FaceBook i min adressbok. Huga.
Inte?
"If you enable this feature, contacts from your device will be sent to FaceBook and your friends' names, photos, and other info from FaceBook will be added to your iPhone address book."
Jag tolkade det som att en massa info från FaceBook som jag inte vill ha skulle läggas till i min adressbok.
Det var lite det jag var rädd för... Jag vill verkligen inte ha in alla de jag har på FaceBook i min adressbok. Huga.
Tror inte att den lägger till alla dina FB-kompis du har in i iPhone adressboken utan bara bild på de du redan har i adressboken. Eller rättare sagt, så måste det vara, annars är det ett jävla kladd.
Okej, då låter det ju genast bättre. Men vad innebär det egentligen att "contacts from your device will be sent to FaceBook"? Är det en felskrivning och som någon påstår ovanför blir det inte så?
Min adressbok är också väldigt välordnad, så det vore jobbigt om det bara blev en sörja av det...
Under natten kom en 3.1.2 som ska fixa lite av buggarna i 3.1 och 3.1.1, jag får dock fortfarande inget ljud vid påminnelser. Någon annan som lyckats få lite ljud?
Nej, inget ljud vid push-meddelanden, det är något de missat där..
Under natten kom en 3.1.2 som ska fixa lite av buggarna i 3.1 och 3.1.1, jag får dock fortfarande inget ljud vid påminnelser. Någon annan som lyckats få lite ljud?
Smidigt, den enda buggen jag har
jag vill inte ha en massa push-meddelande - kan man stänga av dem?
Som det är nu ser det ut som ett SMS