Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook appen

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu har de äntligen kommit en uppdatering på Facebook appen. från 3.0 till 3.1.

Läs mer om uppdateringen: Facebook 3.1

What's New in Version 3.1
- Push notifications
- Sync Facebook firend with your address book.

Så nu behöver man inte Fex längre

Så jäkla surt att man redan köpt feX.. kunde inte denna uppdatering kommit lite tidigare..

Ursprungligen av lurefiix:

Så jäkla surt att man redan köpt feX.. kunde inte denna uppdatering kommit lite tidigare..

Jo, om de hade den klar tidigare. Då hade den kunnat komma.

Senast redigerat 2010-01-07 09:20
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-07 10:42
Ursprungligen av theplague:

klockrent

• Medlem
  • Harestad
  • 2010-01-07 10:47

Haha Årets kommentar (hittills).

Hahaha, underbart!

Wow, vilket inlägg, vilken karaktär. Kom du på den själv? Ohh My gosh du e typ min hjälte nu!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-07 12:20

Tips: Redan kommit en uppdatering till 3.1.1

What's new in Version 3.1.1
• Bug fixes in address book syncing

Men var inte han som skapade appen sur över apples itunes hantering blablabla osv? Har han ändrat åsikt nu eller är det nån annan som gör appen?

Jag gissar att det är någon annan som gör den nu.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-07 13:02
Ursprungligen av Capeman:

Jag gissar att det är någon annan som gör den nu.

Det är två personer som gör programmet och han är ersatt. Finns nog många som vill ha i CV:et att de programmerat det programmet.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2010-01-07 13:13

Vad exakt gör den nya funktionen för att synka kontakter? Vilken information skickas åt vilket håll?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-07 13:19
Ursprungligen av Mija:

Vad exakt gör den nya funktionen för att synka kontakter? Vilken information skickas åt vilket håll?

Provade den igår, kändes sådär milt sagt. Den verkar synka från Facebook > iPhone Adressbok. Så långt allt ok om man vill ha det så. Sedan vill den synka in bilden till Mac OS X adressbok. Problemet för mig är att bilden inte kom in utan det kom bara in en textsträng, någon form av Facebook-url. Min adressbok är väldigt ordnad så det blev til att backa via Time Machine.

Ursprungligen av acke:

Provade den igår, kändes sådär milt sagt. Den verkar synka från Facebook > iPhone Adressbok. Så långt allt ok om man vill ha det så. Sedan vill den synka in bilden till Mac OS X adressbok. Problemet för mig är att bilden inte kom in utan det kom bara in en textsträng, någon form av Facebook-url. Min adressbok är väldigt ordnad så det blev til att backa via Time Machine.

Det var lite det jag var rädd för... Jag vill verkligen inte ha in alla de jag har på FaceBook i min adressbok. Huga.

Det var lite det jag var rädd för... Jag vill verkligen inte ha in alla de jag har på FaceBook i min adressbok. Huga.

Nej, och det får man ju inte heller.

Nej, och det får man ju inte heller.

Inte?

"If you enable this feature, contacts from your device will be sent to FaceBook and your friends' names, photos, and other info from FaceBook will be added to your iPhone address book."

Jag tolkade det som att en massa info från FaceBook som jag inte vill ha skulle läggas till i min adressbok.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-07 13:42

Tror inte att den lägger till alla dina FB-kompis du har in i iPhone adressboken utan bara bild på de du redan har i adressboken. Eller rättare sagt, så måste det vara, annars är det ett jävla kladd.

Senast redigerat 2010-01-07 13:56
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-07 13:16

Får ni några ljud eller vibreringar till era push-notifications? Jag verkar bara få brickan.

Ursprungligen av baller:

Får ni några ljud eller vibreringar till era push-notifications? Jag verkar bara få brickan.

Samma här, får inte heller något ljud, bara popups/badges.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-07 13:39

Samma här, får inte heller något ljud, bara popups/badges.

Måste väl vara en bugg. 3.1.2 snart?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-07 13:44

Bara dom du har på bägge ställena updateras, en länk till fb sida samt bild

Okej, då låter det ju genast bättre. Men vad innebär det egentligen att "contacts from your device will be sent to FaceBook"? Är det en felskrivning och som någon påstår ovanför blir det inte så?

Min adressbok är också väldigt välordnad, så det vore jobbigt om det bara blev en sörja av det...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-07 13:59

På nya nu 3.1.1 står det "Add Facebook profile pictures and links to contact."

• Avstängd
  • Överallt
  • 2010-01-15 18:44

Under natten kom en 3.1.2 som ska fixa lite av buggarna i 3.1 och 3.1.1, jag får dock fortfarande inget ljud vid påminnelser. Någon annan som lyckats få lite ljud?

Ursprungligen av Mija:

Under natten kom en 3.1.2 som ska fixa lite av buggarna i 3.1 och 3.1.1, jag får dock fortfarande inget ljud vid påminnelser. Någon annan som lyckats få lite ljud?

Nej, inget ljud vid push-meddelanden, det är något de missat där..

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-16 10:04
Ursprungligen av Mija:

Smidigt, den enda buggen jag har

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-19 21:36

jag vill inte ha en massa push-meddelande - kan man stänga av dem?
Som det är nu ser det ut som ett SMS

Ursprungligen av sanne b:

jag vill inte ha en massa push-meddelande - kan man stänga av dem?
Som det är nu ser det ut som ett SMS

Apple - Batterier - iPhone

Nu har äntligen 3.1.3 kommit, fixar en del buggar jag stört mig på och ordnar även FB video. Surt att de inte hann få in stöd för iOS 4 när det nu ändå kom en ny version så nära inpå...

Bevaka tråden