Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att tänka på innan jailbreak av 3gs (3.1.2)?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en 3gs 32gigare med 3.1.2 installerat och har funderingar på att göra en jailbreak med hjälp av Blackrain, undrar nu, om jag behöver göra nåt särskilt innan jag jailbreakar den? (Spara undan för återställning av OS/säkerhetskopior av program?) Eller är det bara att köra och sedan göra en återställning om allt går åt pipan? Hur blir det med dom program som jag har köpt via appstore, kan dessa gå förlorade eller bli förvirrade av en jailbreak på något sätt? Eller hoppar dom bara tillbaka igen efter en restore av OS:et? Och hur fungerar applikationer samt cydia om man väljer att göra en restore i Itunes vid eventuella problem? Försvinner både Cydia och alla program, eller blir programmen kvar? Hur tar man i såna fall bort dessa? Kan det uppstå några problem i samband med detta? (Alltså att program inte går att ta bort när Cydia saknar efter återställning eller liknande?)

Tacksam för lite hjälp, har försökt söka, men hittar inga klara svar på frågorna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 19:42

Det var sjutton vad många frågor du lyckades få in i ett enda stycke....

Det du köpt i AppStore finns kvar efter jailbreak och behöver du återställa så har du 1) kvar alla IPA-filerna i iTunes samt 2)en logg i AppStore med dina inköp så du behöver inte betala igen. Inga apps lär heller bli "förvirrade" av att du jailbreakar.

Synkronisera din telefon med iTunes. Ladda med Blackra1in och kör så det ryker, ingen minns en fegis

Hehe, tack för svaret. Vi får se om jag är man eller mus.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-10-12 22:28

Jag har en 3G och läste någon stans att man måste återställa den innan man använder Blackra1n? Är det sant eller är det bara att koppla upp den till itunes och pumpa igång blackra1n?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 23:25

Jag bara pluggade in och körde Blackra1n, hade till och med iTunes igång och allt gick som smort

Jag gjorde som FreddeB med samma resultat.

Samma här, allt funkar kanon!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-10-17 11:02

Har en olåst iPhone 3G som jag uppdaterade för nån timme sen. Nu körde jag Blackra1n och det som händer är att det står "entering recovery" och så hamnar iPhonen i läget där det står att jag ska ansluta den till iTunes. I Blackra1n får jag bara en badboll och det händer inget mer, stått så i 30 minuter nu.
Nån som har nån idé vad det kan vara för fel tro?

Ursprungligen av CEk:

Har en olåst iPhone 3G som jag uppdaterade för nån timme sen. Nu körde jag Blackra1n och det som händer är att det står "entering recovery" och så hamnar iPhonen i läget där det står att jag ska ansluta den till iTunes. I Blackra1n får jag bara en badboll och det händer inget mer, stått så i 30 minuter nu.
Nån som har nån idé vad det kan vara för fel tro?

Jag drabbades av samma, men som personen ovan skriver så är det bara trycka Home + Powerknapp för att starta om den. Att du får badboll i Blackra1n beror säkerligen på att den väntar på att iPhone ska startas om. Om du trycker tidigare nämnt kommando när USB läget dyker upp - så ska det lösa sig.

Riktigt smidig Jailbreak f.ö, och Rock istället för Cydia är att rekommendera.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-10-18 17:37

Starta om telefonen och försök igen, det hände mig med och jag lyckades på andra försöket jag tror jag startade om den genom att hålla in home+powerknappen i typ 10-20sec och sen bara starta den som vanligt

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-10-19 23:16

Ja, fick efter många om och men till det faktiskt. Funkar mer stabilt nu än innan.

Ok kan man nu i Cyndia som ligger i Blackrain köra backgrounder så jag lira tex spotify i bakgrunden.

Ursprungligen av Bajenwille:

Ok kan man nu i Cyndia som ligger i Blackrain köra backgrounder så jag lira tex spotify i bakgrunden.

Ja, det kan du göra. Rekommenderar MusicControls från Cydia.

Mer info här Resupported

Testar och återkommer med resultat

Done, No problems over and out.

kan man göra så headset blir kompatibelt nu med spotify? som det inte verkar vara. såg att det fanns i länken men kosta det?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-01-20 10:06

Har en 3.1.2 Telia-iphone inköpt i dec-09, har kört Blackra1n fyra-fem gånger, men varje gång fastnar den i usb-itunes-skärmen efter Frodo synts ett tag. Där stannar den. Blir tvungen att återställa den gång på gång. Har provat att blackra1na från återställt läge, har provat att koppla ur och in igen innan jag trycker på "Let it ra1n", har avaktiverat autosync i Itunes-inställningar, har testat från flygplansläge, har tryckt in knapparna på telefonen i 20 sek... Men varje gång stannar den likafullt kvar i usb-skärmen. Något tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-20 14:14

1. Stäng av iTunes.
2. Stäng av iPhonen när den är inkopplad
3. Håll inne Home+Power tills du ser en Apple Logga och släpp power sen home.
4. Starta Blackra1n från C:\
5. Tryck Make it rain
6. Det står running men inget händer.
7. Stäng av Blackra1n och starta det igen, tryck make it rain
8. Håll inne home+power tills apple loggan kommer, släpp power.
9. Håll Home tills Frodo Baggins nuna syns på iPhonen.
10. Repetera 7 till 9 tills fingrarna blöder, eller tills du lyckas.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-01-20 20:40

fick hem min iPhone 3gs precis i posten från 3 o hamnade här inne, undrar nu vad är jailbreak? alla skriver om de men ingen som säger vad det är eller gör egentligen? har uppfattat det som om att det tar bort operatörs låset eller?

Ursprungligen av ica.:

fick hem min iPhone 3gs precis i posten från 3 o hamnade här inne, undrar nu vad är jailbreak? alla skriver om de men ingen som säger vad det är eller gör egentligen? har uppfattat det som om att det tar bort operatörs låset eller?

Grattis och välkommen! Här har du svaret: http://www.99.se/upplasning-jailbreak/262019-aer-jailbreak.html

http://www.99.se/upplasning-jailbreak/248095-uppmaning-laes-detta-innan-postar-i-forumet.html

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-01-20 20:50

Jag låste upp min med Blackrain även jag va minst lika feg som du var tills min polare visade sin nya 3gs som han jailbreakat. Nu funkar allt prima jag kan gå in i appstore uppdatera de applikationer jag tankat samt bara lägga till ipa filerna till mitt itunes och bara synka. Den känner av nya applikationer direkt och lägger till bara dem.

Det är hur enkelt som helst inge krångel eller nåt bara tuta och köra.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-01-20 21:29

får upp medelandet att jag inte kan starta blackra1n.exe för att jag saknar QTCF.dll från datorn? någon? ^^

Ursprungligen av ica.:

får upp medelandet att jag inte kan starta blackra1n.exe för att jag saknar QTCF.dll från datorn? någon? ^^

Prova med att ha iTunes installerat. Lär dig att söka på forumet/google..

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-01-20 21:55

fick det att funka o itunes va redan instalerat.

Ursprungligen av ica.:

fick det att funka o itunes va redan instalerat.

Bra

[ironi]
Berätta inte hur du fick det att fungera så att nån annan med samma fel i framtiden kan söka fram svaret och bli hjälpt
[/ironi]

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-01-21 18:33
Ursprungligen av keptang:

Bra

[ironi]
Berätta inte hur du fick det att fungera så att nån annan med samma fel i framtiden kan söka fram svaret och bli hjälpt
[/ironi]

Jag öppnade programmet igen så jag fick upp dubbla i aktivitetshanteraren, stängde ner itunes o bägge blackrain från aktivitetshanteraren o sen körde jag igen så fungerade det...

1
Bevaka tråden