Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone fastnat i "inzoomat" läge

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Min iPhone (3gs) har fastnat i inzoomat läge. Det vill säga allt är inzoomat. Home screenen också. Provade att starta om telefonen för att se om den skulle vara normal igen men icke. Nu är det i stort sett omöjligt att trycka in pinkoden eftersom alla siffror inte får plats på skärmen. Hur fixar jag detta?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-30 17:44

Prova en mjuk reset genom att håll inne home knappen och knappen på toppen (sleep / power-on-knappen) i 10-15 sekunder, och starta upp telefonen igjen.

Funkade inte

Löste det.

Ursprungligen av Drossy Drizzle:

Löste det.

Ok, HUR?!!?

Edit:
Jo, JAG vet, men om man har lösningar på ev problem så kan man väl dela med sig.
Eller?

Säkert aktiverat zoom-funktionen.

Men som du säger theplague, många på detta forum är bra märkliga och otacksamma. Man säger inte tack ibland när man får hjälp, man delger inte hur man löste ett problem själv..

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-08-31 07:29

Problemet har ju varit uppe ett antal gånger tidigare vad jag vet. Sökfunktionen kanske?

Jag gick in i inställningar, allmänt och sen hjälpmedel och avaktiverade zoom funktionen. Problemet var att det var väldigt svårt att skriva in pinkoden med zoom funktionen på. Det var ett jäkla mek men som sagt det löste sig.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-11-05 19:29

Har för mig att det går att stänga av och på zoom funktionen ifrån iTunes också. Har ingen iPhone-kabel liggandes här så jag kan inte kolla exakt var, men jag är ganska säker på att jag sett det.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-11-06 01:09
Ursprungligen av Arvid:

Har för mig att det går att stänga av och på zoom funktionen ifrån iTunes också. Har ingen iPhone-kabel liggandes här så jag kan inte kolla exakt var, men jag är ganska säker på att jag sett det.

Stämmer bra! Det är på första sidan under hjälpmedel!

Dubbel "tap" med tre fingrar får skärmen att zooma, om det nu är aktiverat förståss

Ursprungligen av Siddan:

Dubbel "tap" med tre fingrar får skärmen att zooma, om det nu är aktiverat förståss

Stort tack , det fixade det!

Jag kan upplysa om att jag har en bekant som fick detta problem. Han gick till Telia, de skickade in telefonen för reparation och fick... en ny telefon...

Så du/ni är inte ensamma om att inte känna till detta

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag kan upplysa om att jag har en bekant som fick detta problem. Han gick till Telia, de skickade in telefonen för reparation och fick... en ny telefon...

Så du/ni är inte ensamma om att inte känna till detta

Va?!
Aaahahahaahaa!!!
Briljant.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-24 12:37

Om folk bara hade orkat läsa manualen...

Fick samma problem för en vecka sen. Vaknade av alarmet och skulle stänga av det och till min förvåning var skärmen zoomad. Fick lite panik där ett tag med jag löste det ganska snart. Men jag vet inte riktigt hur jag lyckats aktiverat det, om jag har gjort det i sömnen eller nått?

Jaja, man lär sig nått nytt varje dag i apples värld

1
Bevaka tråden