Nu när man får räkna med att Front Row kommer att vara ett minne blott i och med OS X 10.7 har jag börjat utvärdera olika alternativ och börjat med Boxee. Tycker det är föredömligt enkelt och smidigt och innehåller precis de funktioner man behöver. Därmed inte sagt att det är smärtfritt.
Har ett iTunesbibliotek med oklanderlig metadata i form av artist, albumartist, titlar, cover art o s v. Detta tycks Boxee bry sig föga om utan kör igång sin web scraping och skiter glatt i de skivomslag som iTunes tillhandahåller. När jag lade till de filmer jag hade i iTunes fungerade det perfekt utom för en film. När det gäller musik är det däremot otroligt många omslag som inte hittas. Det lustiga är att den kan hitta udda omslag, som t ex Absent Minded (enda hiphopskivan från svenska ADL) och Brainpools rockopera, däremot hittar den inte omslaget till något så ordinärt som ABBAs More Gold.
Har sökt med ljus och lykta för att hitta något sätt att få Boxee att använda iTunesdatabasen, eller åtminstone att kunna ändra omslagen, men utan framgång. Finns det någon här som kan hjälpa till?