Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappat iPhone i snön

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tappade min iPhone i snön ikväll blev lite blöt på baksidan och på skärmen trodde att allt var lugnt tills jag skulle ringa då visade sig att högtalaren inte funkade. Den jag pratade kunde höra mig men jag kunde inte höra något. När jag trycker på högtalar knappen så att det ska höras högt då funkar det och även när jag lägger i handsfreen så kan jag höra..

Blir det här någon försäkrings grej eller ska jag säga att den bara slutade funka =)??

Någon som har varit med om något liknande???

Det finns ju fuktsensorer i den, så när du lämnar in den kan de se att den har blivit blöt.

Hoppas du har en bra försäkring. :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-16 21:40

Man kan enkelt själv se fuktsensorerna. De är en röd prick i hörlursuttaget och ett rött streck i Dock Connector-porten. Syns ingen av dessa, är inte fuktsensorerna utlösta och om inget spår av rost heller finns, kan ingen veta att det är fukt som skadat iPhonen.

I höstas en riktigt regnig dag så hade jag min iPhone i jeans fickan, det regnade så mycket att jeansen var duktigt blöta. Hade inte en tanke på att min iPhone låg i fickan men när jag sedan satt på bussen och skulle ringa så var den redigt fuktig och högtalaren fungerade. Men efter en dag liggandes utan att vara på slagen så funkade högtalaren som vanligt igen

Hoppas för din skull att du har lika mycket tur som jag hade...

Men jag fick senare ett annat fel på den telefonen och lämnade in den på garantin och då klagade de inte på någon fukt i alla fall...

//svante

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-01-17 11:15

Fuktsensorerna syns väl även om den inte blivit blöt?

Vit prick = bra
rosa prick = dåligt

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-17 11:32

när jag spillde vätska över hela mitt trådlösa tangentbord så la jag in det i värmeskåpet under ugnen och satte på ugnen. efter en natt så fungerade det igen. Nu kanske en iphone reagerar annorlunda än ett tangentbord men jag har lagt in en SonyE telefon också efter att tappat den i badkaret, den blev dock aldrig bra. men den blev inte sämre heller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-17 12:26

Märkligt öron högtalare problem

Iphone 2g Pwnage 3.0, 3.1.2 Telia
Det började mitt i ett samtal från en uppringande vän, min öron högtalare tystnar, han hör mig, jag ringer tillbaka han hör mig men jag hör inget.
Samma sak mellan olika in och utgående samtal.
Det är inga problem med högtalar funktion eller handsfree.
Provar att ringa mig själv, då hör jag en upptaget ton i öron högtalaren, ringer ett nummer som jag vet är upptaget, samma där hör jag en vanlig upptaget ton.

Lägger in Pwnage 3.0 igen, inga extra program installerade, samma sak inget ljud.
Lägger in Pwnage 3.1.2 , samma sak inget ljud.
Visst hittade jag lite navel ludd i det 3,5 mm stora handsfree hålet, där är det nu väldigt rent.

Tacksam om någon har en lösning på detta.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-17 13:05
Ursprungligen av DIS Pro:

Märkligt öron högtalare problem

Iphone 2g Pwnage 3.0, 3.1.2 Telia
Det började mitt i ett samtal från en uppringande vän, min öron högtalare tystnar, han hör mig, jag ringer tillbaka han hör mig men jag hör inget.
Samma sak mellan olika in och utgående samtal.
Det är inga problem med högtalar funktion eller handsfree.
Provar att ringa mig själv, då hör jag en upptaget ton i öron högtalaren, ringer ett nummer som jag vet är upptaget, samma där hör jag en vanlig upptaget ton.

Lägger in Pwnage 3.0 igen, inga extra program installerade, samma sak inget ljud.
Lägger in Pwnage 3.1.2 , samma sak inget ljud.
Visst hittade jag lite navel ludd i det 3,5 mm stora handsfree hålet, där är det nu väldigt rent.

Tacksam om någon har en lösning på detta.

Vad har detta med tappat telefonen i snön?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-17 13:35

Vet inte!
Predator skrev:
Den jag pratade kunde höra mig men jag kunde inte höra något. När jag trycker på högtalar knappen så att det ska höras högt då funkar det och även när jag lägger i handsfreen så kan jag höra..

Tack för alla svar. Efter att jag hade skrivit här igår så började min iPhone funka som vanligt igen. Jag hoppas att den inte strular igen =)..

De här fuktsensorerna hur kan man se de??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-17 14:23
Ursprungligen av Predator:

De här fuktsensorerna hur kan man se de??

.....

Ursprungligen av Rajje:

De är en röd prick i hörlursuttaget och ett rött streck i Dock Connector-porten. Syns ingen av dessa, är inte fuktsensorerna utlösta och om inget spår av rost heller finns, kan ingen veta att det är fukt som skadat iPhonen.

Ursprungligen av Rajje:

.....

De sitter ganska lågt in och kan vara rätt svåra att se.
Speciellt om de inte är utlösta på en vit iphone...
Lys in med en lampa så är de lättare att upptäcka.

Spillde precis ett glas vin över min iPhone. DOH! Nu funkar inte högtalaren för att spela musik utan hörlurar längre. Däremot funkar högtalare för ringsignal. Jag kan dock inte se några fuktsensorer. Kanske bara att vänta och hoppas på det bästa.

1
Bevaka tråden